Kinematogrāfiskā maldināšana un naratīva metalepse Kristofera Nolana filmās „Starp zvaigznēm”, „Pirmsākums” un „Ilūzija”
Author
Kozireva, Karina
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Freibergs, Viktors
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot kā notiek kinematogrāfiskā maldināšana Kristofera Nolana filmās, kā arī noteikt kādi kino valodas elementi tiek izmantoti, lai radītu naratīva metalepsi. Darbā tika aplūkoti laika secības, maldināšanas, naratīva un semiotikas teorētiskie aspekti, kā arī tika veikta naratīva un semiotiskā analīze. Veiktā pētījuma rezultāti parādīja, ka maldināšanu veicina filmu naratīva struktūra, informācijas slēpšana, personāži-viltotāji un laika secības izmaiņas. Metalepsi rada montāža, reālistiska kameras izmantošana un varoņu vienlaicīga pastāvēšana vairākās dimensijās. Par autora stila elementiem var uzskatīt arī tumšus krāsu toņus, muzikālo noformējumu, sieviešu personāžu īpatnības, kā arī noteiktu aktieru izmantošanu filmās. The aim of the bachelor thesis is to find out how cinematic deception in Christopher Nolan’s films is constructed and what kind of film language elements are used to create narrative metalepsis. The issue describes the theoretical aspects of time sequence, deception, narrative and semiotics, as well as narrative and semiotic analysis. The research results revealed that deception promotes film narrative structure, information hiding, characters-forgers and the time sequence changes. Metalepsis causes montage, realistic use of camera and characters simultaneous existence in multiple dimensions. The author’s style elements can also be considered as dark colors of the image, music and sound production, female character features, as well as the use of certain actors in films.