Aromātisko produktu iepakojuma dizains
Author
Smiltniece, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Plotka, Aivars
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Aromātisko produktu iepakojuma dizaina attīstība, jaunas tendences un inovācijas ir aktuāla problēma visiem tiem Latvijas uzņēmumiem, kas ražo tādus produktus kā aromātiskās sveces, aromātiskos smaržu maisiņus un smaržu difūzerus. Tā kā šo Latvijas ražojumu iepakojuma tendences visiem ražotājiem ir ļoti līdzīgas, tad dizaina attīstība šajā sfērā būtu ļoti nozīmīga, lai Latvijas ražotāji varētu sekmīgi attīstīt savu produkciju ne tikai Latvijas, bet arī pasaules mērogā, palielinot savu ražojumu apgrozījumu, kā arī radot jaunas eksporta iespējas.
Darba mērķis- izveidot jaunu un konkurētspējīgu iepakojumu aromātisko produktu kolekcijai.
Darbs sastāv no trīs galvenajām daļām:
1.- teorētiskā daļa, kas sastāv no apkopotās informācijas par iepakojuma vēsturisko attīstību, funkcijām, izstrādes pamatprincipiem un kritērijiem, kas ir jāievēro efektīva un veiksmīga produkta iepakojuma dizaina izveidē.
2.- pētījuma daļa, kurā izpētīti Latvijas un pasaules ražotāju piedāvāto aromātisko produktu iepakojumi, analizētas galvenās tendences un īpatnības, kā arī veikta aptauja ar 153 respondentu dalību, apstiprinot darbā izvirzīto hipotēzi, ka aromātisko produktu iepakojuma dizains ir dominējošais faktors šo produktu pirkšanas lēmuma pieņemšanā.
3.- dizaina projekta daļā ir izstrādāts iepakojums aromātisko produktu kolekcijai „Elpo”. Kolekcijā ietilpst 6 dažādu aromātu smaržu difūzeri, aromātiskās sveces un aromātiskie smaržu maisiņi, kā arī dāvanu kastīte un katalogs.
Darbs kopumā sastāv no 116 lappusēm, ietverot 44 pielikumus. Development of aroma products packaging design, new tendencies and innovations- a common problem for those Latvian companies, who produce aroma candles, aroma sachets and aroma diffusers. Since the packaging tendencies for these products in Latvia are similar, design development in this sphere would be crucial, so Latvian producers could prominently evolve their production not only at Latvia’s scale, but at world’s scale, by increasing their production, as well as by creating new export option.
The objective of work- to create new conquering packaging for aroma product assortment.
The work consists of three main parts:
1.- The theoretic part, which consists of information summed up about the historical packaging development, functions, the main principles and standards of judgment for the output, which are supposed to be considered to create an effective and successful packaging design.
2.- Research part, in which aroma product packaging in Latvia and the rest of the world will be investigated, the main tendencies and specific features will be analyzed, as well as inquiry will be done with participation of 153 respondents, confirming hypothesis formed during work, that aroma product packaging design is a domineering factor for making the decision to buy these products.
3.- Design project part, in which packaging will be created for aroma product collection by “Elpo”. In this collection there are 6 different aroma diffusers, aroma candles and aroma sachets, as well as a gift box and a catalogue.
The work in general consists of 116 pages, containing 44 attachments.