Fonemātiskās uztveres pilnveides nozīme fonētiski fonemātisko traucējumu mazināšanā 6 gadīgiem bērniem
Autor
Gorovaja, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Datum
2015Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba nosaukums: Fonemātiskās uztveres pilnveides nozīme fonētiski fonemātisko traucējumu mazināšanā 6 gadīgiem bērniem.
Pētījuma apjoms 54 lpp., analizēti 47 literatūras avoti.
Diplomdarba autors: Anna Gorovaja
Diplomdarba mērķis: izzināt un pārbaudīt fonemātiskās uztveres pilnveides iespējas bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem, izmantojot koriģējoši attīstošo darbību.
Autores izvirzītā hipotēze:
Pētījuma teorētiskajā daļā autore ir skaidrojusi, kas ir fonemātiskā uztvere, kā arī analizējusi kā tā saistās fonētiski fonemātiskiem traucējumiem pirmsskolas vecumā.
Pētījuma praktiskajā daļā autore, pamatojoties uz apgūto teoriju, pētījusi fonemātiskās uztveres pilnveides nozīmi fonētiski fonemātisko traucējumu mazināšanā, veicot koriģējoši attīstošo darbību. Pētījumā iesaistījas 6 sagatavošanas grupas bērni. Lai atrastu piemērotus vingrinājumus, tika apskatīti un analizēti bērnu runas un valodas kartes, bērna uzvedība grupā, noteikts fonemātiskās uztveres līmenis.
Pētījuma rezultātā autore apstiprina izvirzīto hipotēzi un izstrādāja ieteikumus vecākiem un grupas skolotājiem, fonemātiskās uztveres veicināšanai. Diploma paper theme: Phonematic perceptual in the prevention of phonematic-phonematic disorders in 6-years old children.
The volume of the work is 54 pages. There are analyzed 47 literature sources.
Diploma paper author: Anna Gorovaja
Research goal: explore and examine phonematic perceptual development opportunities for children with disabilities phonetically phonematic through developing corrective action.
The author's hypothesis:
In the teoretical part of work the author has explained that is phonematic perception, as well as analyze how it binds phonematic aurally impaired pre-school age.
In the empirical part of the work of the author on the basis of the acquired theory looked phonematic perception improvement importance phonetically phonematic mitigation by developing corrective action. The study involved the preparation of 6 groups of children. To find the appropriate exercises were considered and analyzed children's speech and language cards, group child's behavior, set phonematic level of perception.
Result of the study the author confirms the hypothesis and developed recommendations for parents and teachers groups, phonematic perception promotion.