• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pirmsskolas skolotāju emocionālā izdegšanas profilakse kā profesionālās pilnveides iespēja

Thumbnail
View/Open
299-48990-Smekorste-Smeke_Agita_as08623.pdf (825.8Kb)
Author
Smekorste-Smeķe, Agita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rutka, Lūcija
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba “Pirmsskolas skolotāju emocionālās izdegšanas profilakse kā profesionālās pilnveides iespēja” mērķis bija izpētīt pirmsskolas skolotāju emocionālās izdegšanas tendences un tās profilakses iespējas. Pētījuma ietvaros tika izvirzīti pētījuma jautājumi- kāds ir pirmsskolas skolotāju emocionālās izdegšanas līmenis? Un kādas ir emocionālās izdegšanas profilakses iespējas? Pētījumā piedalījās 40 pirmsskolas skolotājas, vecumā no 20-61 gadam, vidējais vecums 38,45 gadi. Respondentu darba pieredze ir no 7 mēnešiem līdz 44 gadiem, vidējā darba pieredze ir 12,3 gadi. Lai atbildētu uz pētījuma jautājumiem tika izmantotas sekojošas pētniecības metodes: K.Maslačas skolotāju izdegšanas aptauja un skolotāju anketēšana. K. Maslačas skolotāju izdegšanas aptauja tiek izmantota, lai noteiktu skolotāju izdegšanas sindroma izpausmes un pakāpi. Savukārt skolotāju anketa tika izmantota, lai noskaidrotu skolotāju viedokli par iespējamajām profilakses iespējām pret emocionālo izdegšanu. Apkopojot aptaujas rezultātus tika noskaidrots, ka no 40 pirmsskolas skolotājiem 7% ir augsta emocionālā izdegšana, 35% ir vidējs emocionālās izdegšanas līmenis un 58% ir zems emocionālās izdegšanas līmenis. Visiem respondentiem, tātad 100%, depersonalizācijas apakšskalas mērījumā uzrādās augsti rezultāti. Tas nozīmē, ka cilvēks sāk distancēties no sava darba, uzskatot darba uzdevumus par neadekvātiem (Kahn, Schneider, Jenkins-Henkelman, Moyle, 2006 kā minēts Kış, 2014). Veidi kādos, skolotāji, pārvar emocionālo izdegšanu ir atbalsta gūšana no draugiem, radiniekiem un darba kolēģiem, pievēršoties hobijiem, pastaigājoties, sportojot, apmeklējot mācību kursus, ar humora klātbūtni ikdienas darbos, ar ceļošanu, kultūras pasākumu apmeklēšanu un brīvdienu pavadīšana pie dabas.
 
Diploma thesis "Pre-school teachers' emotional burnout prevention as a professional development opportunity" was to explore the preschool teacher emotional burnout trends and prevention options. The study put the research question- what is preschool teacher emotional burnout level? And what are the emotional burnout prevention options? The study included 40 pre-school teacher, aged 20-61 years, mean age was 38.45 years. Respondents working experience is from 7 months to 44 years, the average work experience is 12.3 years. To answer the research questions were used the following research methods: Maslach Burnout Inventory for teachers. It is used to determine teachers' burnout syndrome manifestations and degree. By contrast, teachers 'questionnaire was used to determine teachers' views on the possible prevention options against the emotional burnout. Summarizing the results of the survey showed that of the 40 pre-school teachers 7% have high emotional burnout, 35% have average level of emotional burnout and 58% have a low level of emotional burnout. All respondents, ie 100%, depersonalization subscale measurement showing a high score. This means that a person begins to distance themselves from their own work, considering the terms of reference for the inadequate (Kahn, Schneider, Jenkins-Henkelman, Moyle 2006 as referred to in Kis, 2014). Ways in which teachers overcomes emotional burnout is gaining support from friends, relatives and co-workers, focusing on hobbies, walking, playing sports, attending training courses, with the presence of humor in everyday work, travel, cultural events attendance and holiday close to nature.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/29359
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV