Show simple item record

dc.contributor.advisorStikāne, Ilzeen_US
dc.contributor.authorRikmane, Elitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-06T01:07:33Z
dc.date.available2015-07-06T01:07:33Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other49149en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/29364
dc.description.abstractDiplomdarba „ Jāņa Ezeriņa personības un noveļu iepazīšana 11.klasē ” mērķis ir izpētīt Jāņa Ezeriņa personību un viņa noveļu „ Mērkaķis ” un „ Iegātnīša ” iepazīšanas iespējas literatūras mācību stundās 11.klasē. Pētījuma problēma: kā organizēt skolēnus interesējošas un ieinteresējošas mācību stundas Jāņa Ezeriņa personības, daiļrades un noveļu izzināšanā. Diplomdarbs sastāv no 4 nodaļām 1. J.Ezeriņa personība un daiļrades raksturojums 11.klases literatūras mācību kontekstā. 2. Skolotāja gatavošanās darbam klasē J.Ezeriņa personības un daiļrades apguvei 11.klasē. 3. Literatūras stundu norise. 4. Skolotāja un skolēnu sadarbības rezultātu analīze un izvērtējums. Diplomdarba pirmajā nodaļā apskatīta J.Ezeriņa biogrāfija un daiļrade. Otrā nodaļa veltīta skolēnu latviešu valodas prasmes līmeņa izpētei mazākumtautību vidusskolas klasēs un J.Ezeriņa personības un daiļrades apguvei nepieciešamo materiālu izstrādei. Trešajā nodaļā aprakstīta literatūras stundu norise. Ceturtajā nodaļā analizēta un izvērtēta skolotāja un skolēnu sadarbība. Diplomdarba pielikumā dota skolēnu aptaujas anketa, diplomandes veidotie mācību materiāli un skolēnu darbu paraugi.en_US
dc.description.abstractThe aim of the graduation paper „Acquaitance with Jānis Ezeriņš’s personality and his short stories in form 11” is to look into the writer’s personality and to find the ways of introducing the 11th formers with his short stories „Mērkaķis” and „Iegātnīša” in literature lessons. The problem of the investigation is how to construct interesting lessons and how to rouse the students’ interest in Jānis Ezeriņš’s personality, his short stories and his creative work on the whole. The graduation paper consists of four parts 1. J.Ezeriņš’s personality and the characteristics of his creative work in the context of literature lessons in form 11. 2. The teacher’s preparation for the lesson in form 11 to help the students to acquire the material about Ezeriņš’s personality and his creative work. 3. The run of the literature lessons. 4. The analysis of the results of co-operation of a teacher and students. The first part of the graduation paper looks at J.Ezeriņš’s biography and his creative work. The second parti s devoted to the investigation of the level of the 11 formers’ Latvian language skills in minority schools as well as to preparing the necessary material for the acquirement of Ezeriņš’s personality and his creative work. The third part shows the procedure of the literature lessons. The fourth part contains the analysis and the assessment of the co-operation between a teacher and students. The appendix contains the particulars of the students, the candidate’s for the diploma teaching materiāls and the patterns of the students’ works.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.subjectliteratūras mācībasen_US
dc.subjectJānis Ezeriņšen_US
dc.subjectnovelesen_US
dc.subjectliterature studiesen_US
dc.subjectJānis Ezeriņšen_US
dc.titleJāņa Ezeriņa personības un noveļu iepazīšana 11.klasēen_US
dc.title.alternativeAcquaitance with Jānis Ezeriņš’s Personality and His Short Stories in Form 11en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record