3 - 4 gadus vecu bērnu sensorās attīstības veicināšana ar dabas materiāliem
Автор
Melngaile, Lauma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Дата
2015Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba tēma ir ”3-4 gadus vecu bērnu sensorās attīstības veicināšana ar dabas materiāliem”. Pētījuma objekts: Pirmsskolas pedagoģiskais process, izmantojot dabas materiālus. Pētījuma priekšmets: 3-4 gadus vecu bērnu sensorā attīstība. Pētījuma mērķis: Atlasīt un pārbaudīt metodes bērnu sensorās attīstības veicināšanai, izmantojot dabas materiālus.
Darbā tiek pievērsta uzmanība bērna smadzeņu uzbūves un agrīnas attīstības īpatnībām kā galvenajam faktoram, kas pamatos nosaka visu turpmāko bērna sensoro spēju potenciālu, uzsvērta iedzimtības, apkārtējās vides un audzināšanas loma, sniegts izvērsts bērna maņu orgānu sistēmas raksturojums, aplūkots pedagoģisko pasākumu kopums, kā ar dabas norišu vērošanu, dzīvās un nedzīvās dabas objektu izvēli, pielāgošanu un izmantošanu iespējams dažādot un uzlabot pedagoģisko darbu bērnu pirmsskolas izglītības iestādēs. Atsevišķā diplomdarba sadaļā ir novērtēta līdzšinējo pedagoģiskās domas novirzienu nozīme. Praktiskajā daļā tiek meklētas un konstatētas sakarības starp bērna konkrētās maņas attīstības līmeni un sensoro metožu izvēli.
Diplomdarba izstrādes laikā autore tēmas ietvaros iepazinās ar līdzšinējo pedagoģisko teoriju un praksi, guva vairākas vērtīgas atziņas un secinājumus, kā arī ierosmes. The theme of diploma work is ”3-4 years old children's sensory development promotion with natural materials”. The object of research: Pre-school teaching process, using natural materials. The subject of research: 3-4 years old children's sensory development. The research goal: Find and verify methods for children sensory development, using natural materials.
The paper focuses on the child's brain structure and early development features as the main factors that fundamentally determine all the future potential of the child's sensory ability, emphasizing the role of heredity, environment and education, provides the extensive child's sensory system characteristics, discusses pedagogical package of the nature observation, the selection of animate and inanimate natural objects, customization and use, making possible to diversify and improve the teaching of children in the pre-school educational institutions. In a separate section of the diploma work the pedagogical role and directions of pedagogical theories have been mentioned. The practical part of this work searches for and finds the relationship between the child's level of development in certain senses and appropriate sensory methods.
During the processing of this work the author got acquainted with the current pedagogical theories and practice that gained several valuable insights and conclusions, as well as initiatives.