Jāņa Jaunsudrabiņa stāsta „Vēja ziedi” iepazīšana 11. klasē
Autor
Ķīle, Agita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikāne, Ilze
Datum
2015Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba „J.Jaunsudrabiņa stāsta „Vēja ziedi” iepazīšana 11. klasē” mērķis ir izpētīt Jāņa Jaunsudrabiņa stāsta „Vēja ziedi” iepazīšanas iespējas literatūras stundās 11. klasē, aktualizējot tajā paustās nozīmīgās vērtības.
Diplomdarbam ir četras nodaļas.
1. J. Jaunsudrabiņa personības un daiļrades raksturojums 11. klases literatūras mācību kontekstā.
2. Literatūras skolotāja sagatavošanās J. Jaunsudrabiņa daiļrades apguvei 11. klasē.
3. Skolotāja un skolēnu sadarbība literatūras stundās.
4. Sadarbības rezultātu analīze un izvērtējums.
Pirmajā nodaļā apskatīta Jāņa Jaunsudrabiņa personība un daiļrade vienpadsmitās klases literatūras mācību kontekstā.
Otrajā nodaļā aprakstīta skolotāja gatavošanās darbam. Tiek analizētas vecumposma īpatnības, kā arī konkrētā klases kolektīva iezīmes. Šajā nodaļā iekļauts mācību vielas tematiskais plānojums, mācību metožu, metodisko paņēmienu izmantošanas pamatojums un darba organizācijas formu izvēle.
Trešajā nodaļā tiek analizētas skolotājas un skolēnu sadarbību. Nodaļā tiek aprakstīta stundas norise, kas veltīta Jāņa Jaunsudrabiņa personības izzināšanai un Jāņa Jaunsudrabiņa stāsta „Vēja ziedi” apguvei.
Ceturtā nodaļa veltīta skolotāja un skolēnu sadarbības rezultātu analīzei un izvērtējumam. Tiek izvērtēts, vai sadarbība ir izdevusies.
Secinājumos ir secināts, ka izvirzītais mērķis ir sasniegts. Diplomdarbā metodiskā sistēma ir izstrādāta tā, lai aktualizētu stāstā „Vēja ziedi” paustās vērtības.
Diplomdarba teorētiskā un praktiskā daļa izstrādāta patstāvīgi.
Atslēgas vārdi: literatūra, Jāņa Jaunsudrabiņa personība un „Vēja ziedi”, kultūra, vērtības. Diploma thesis is "Becoming acquainted with the story „Vēja ziedi” („Flowers of Wind”) by J.Jaunsudrabins in grade 11" aims to explore the story "Flowers of wind" by J.Jaunsudrabins in literature lessons in grade 11, raising the profile of the essential values that are expressed.
The diploma consists of four chapters.
1.J. Jaunsudrabins personality and creative characteristics in literature teaching context in grade 11.
2.Literature teacher preparation J. Jaunsudrabins creative learning in grade 11.
3.The teacher and student collaboration in literature lessons.
4.Co-operation analysis of the results and evaluation.
The first chapter deals with J.Jaunsudrabins personality and literary oeuvre in eleventh grade.
The second chapter describes the teacher's preparation work. The author analyzes the age group characteristics, as well as the specific features of the class. This chapter includes the study material thematic planning, teaching methods, teaching techniques justification for the use and choice of forms of work organization.
In the third chapter, the author analyzes the teacher and students collaboration. The chapter describes the course of hours devoted to study the personality of J. Jaunsudrabins and story "Flowers of wind” by J.Jaunsudrabins learning.
The fourth chapter is devoted to teacher and student’s cooperation results analysis and evaluation. The author of the diploma as sees whether the cooperation is successful.
In conclusions of the diploma, the author concludes that the objective has been achieved. Diploma thesis, the author has developed a methodological frame work for it in order to update the story "Flowers of wind" expressed values.
Diploma thesis theoretical and practical part developed independently.
Keywords: Literature, J.Jaunsudrabins personality and "Flowers of wind", culture, values.