• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ritma nodrošinājums bērna labizjūtai pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
View/Open
299-49397-Veiksane_Ieva_iv12127.pdf (1.936Mb)
Author
Veikšāne, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Miķelsone, Ilze
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba „Ritma nodrošinājums bērna labizjūtai pirmsskolas izglītības iestādē” mērķis - izpētīt ritma nodrošinājumu pirmsskolas izglītības iestādē bērna labizjūtai. Tika noteikti ritma elementi un ritma nosacījumi, kas veicina bērna labizjūtas attīstību pirmsskolas izglītības iestādē. Maģistra darba ietvaros tika veiks gadījuma pētījums Rīgas Valdorfskolas pirmsskolas 4.grupā un kā datu vākša nas metodes izmantota novērošana un eksperta intervija. Tika analizēta zinātniskā un metodiskā literatūra par ritmu pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma ietvaros tika novērotas 105 dažādas epizodes un 79 no tām liecina par veiksmīgu ritma nodrošinājumu , kas pilnveido bērna labizjūtu pirmsskolas izglītības iestādē. Tika apkopoti pētījumā iegūtie dati un izstrādāti ieteikumi bērna labizjūtas nodrošināšanai pirmsskolas izglītības iestādē.
 
3 ANNOTATION The aim of the master paper “ The Rhythm of the child’s wellbeing provision in the pre - school education institution” is to explore the ways how the rhythm support contributes to the well being of the child in the pre - school education institution. The elements and conditions of the rhythm were identified that would promote the development of the child’s well being in the pre - school education inst itution. Within the framework of the master thesis a case study was conducted at the 4 th pre - school group of the Waldorf School in Riga using the observation and the expert interview as the methods of the data collection. As well as, scientific and methodical literature on the subject of the usage of rhythm in the pre - school educational institutions was analyzed. During the research and the observation of 105 various episodes of rhythm usage 79 cases were identified that show the successful usage of rhythm in supporting the child’s wellbeing in the pre - school education institution. The research data was collected and the suggestions for the support of child’s well being in the pre - school education institution were developed and presented.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/29378
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV