Startēģiskās vadīšanas analīze AS "Latvijas Gāze"
Author
Selens, Artūrs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Brēķis, Edgars
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs sastāv no 83 lapaspusēm, 15 attēliem, 4 tabulām, 1 pielikuma, izmantoto literatūras avotu skaits 28.
Maģistra darba temats ir ‘’Stratēģiskās vadīšanas analīze AS ‘’Latvijas Gāze’’’’.
Maģistra darba mērķis ir izanalizēt stratēģiskās vadīšanas īstenošanu AS ‘’Latvijas Gāze’’, tā rezultātā atklāt īpatnības, priekšrocības un trūkumus, kā arī izstrādāt priekšlikumus stratēģiskās vadīšanas uzlabošanai.
Strukturāli darbs sastāv no četrām nodaļām.
Pirmajā nodaļā, pamatojoties uz ekonomisko literatūru, tiek raksturota stratēģijas un stratēģiskās vadīšanas būtība, stratēģiskās vadīšanas process, kā arī uzņēmuma stratēģijas nepieciešamība mainīgos tirgus apstākļos.
Otrajā nodaļā tiek veikts uzņēmuma darbības novērtējums – apskatīta uzņēmuma izveidošanās vēsture un darbība, cenu veidošanas specifika monopoluzņēmumā, pašreizējā situācija dabas gāzes norēķinu sistēmā, kā arī cenu veidošanas problēmas un risinājumi.
Trešajā nodaļā tiek analizēta AS ‘’Latvijas Gāze’’ ārējā vide – patērētāji, konkurenti, piegādātāji, saskasmes auditorija, valsts ekonomiskais faktors, sociālkulturālās attiecības, valsts politika, starptautiskās attiecības.
Ceturtajā nodaļā tiek analizēta AS ‘’Latvijas Gāze’’ iekšējā vide – uzņēmuma mērķi, uzņēmuma personāls un organizatoriskā struktūra, uzņēmuma kurtūra, kā arī veikta SVID analīze.
Pamatojoties uz veiktajām analīzēm, darba noslēgumā tiek sniegti priekšlikumi stratēģiskās vadīšanas īstenošanai un pilveidošanai uzņēmumā.
Atslēgas vārdi: stratēģija, vadīšana, analīze, mērķi, iekšējā vide, ārējā vide. The work consist of 83 pages, 15 figures and charts, 4 tables, 1 enclosure, lliterary index of sources 28.
The theme of this Master work is “Analyze of strategical management in AS Latvijas Gāze”.
The goal of this Master work is to research implementation of strategical management in AS Latvijas Gāze”, to reveal peculiarity, advantages and drawbacks as well as to provide with implementation scenario to improve strategical management.
The structure of this work consists of four chapters.
Basing on Economical literature used, first chapter describes strategy and strategical management content, process of strategical management, as well as necessity of company’s strategy during variable market situation.
The second chapter presents estimation of company activities – inspection of historical development and activities of the company, pricing policy in monopolistic company, current situation in payment system, as well as consumption of the price - problems and it solutions.
The third chapter characterize external environment of the AS “Latvijas Gāze” – consumer, competitor, supplier, interface audience, factor of state economics, sociocultural relations, state politics, international relations.
The fourth chapter presents analysis of internal environment of AS “Latvijas Gāze” – the goals of the company, personnel, organizational chart, company culture and made SWOT analyze.
According to provided analysis, ending part proposes scenario for implementation and improvement of strategically management into the company.
Keywords: strategy, management, analysis, objectives, internal environment, external environment.