Show simple item record

dc.contributor.advisorSeimuškāne, Lilitaen_US
dc.contributor.authorBlumfelde, Ilzeen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-06T01:08:53Z
dc.date.available2015-07-06T01:08:53Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other48459en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/29666
dc.description.abstractPubliskais pakalpojums ir uzskatāms par noteiktas publiskās funkcijas realizācijas formu, kas izpaužas kā noteiktu labumu saņemšana klientam un sabiedrībai. No sabiedrības viedokļa publiskie pakalpojumi ir tas konkrētais un „taustāmais” rezultāts, ko sabiedrība saņem, valsts un pašvaldību institūcijām nodrošinot publiskās funkcijas izpildi. Viens no Latvijas publiskā pakalpojuma sniedzējiem ir VAS “Latvijas Pasts”. Uzņēmums ir ar ilgu pastāvēšanas vēsturi, tam līdzi nākošām vērtībām un tradīcijām, bet tai pat laikā arī būtisku birokrātisko slogu un pakalpojumu sniegšanas modernizācijas trūkumu. Tādēļ šī maģistra darba mērķis ir izpētīt pasta pakalpojumu nodrošināšanas procesus, to ietekmējošos faktorus un izstrādāt priekšlikumus pasta pakalpojumu darbības pilveidošanai. Lai sasniegtu mērķi, autore pēta teorētisko un profesionālo literatūru par publisko pakalpojumu nozīmi un to realizāciju publiskajā pārvaldē. Analizē starptautiskās direktīvas un nacionālo likumdošanu, kas regulē pasta pakalpojumu sniegšanu. Salīdzina uzņēmuma VAS “Latvijas Pasts” pasta pakalpojumu attīstību mainoties uzņēmuma vadībai. Analizē iedzīvotāju attieksmi par Latvijas lielāko pasta pakalpojumu sniedzēju. Rezultātā darba apjoms ir 74 lapaspuses, iegūti 8 secinājumi, 6 priekšlikumi, 22 attēli, 3 tabulas. Atslēgvārdi: jaunā valsts pārvalde, publiskie pakalpojumi, pasts, pasta pakalpojumi, Latvijas Pasts, Universālā pasta pakalpojumi.en_US
dc.description.abstractPublic service is a form of a public function within which society and clients receive certain benefits. From a public point of view public service is a particular and tangible result of public functions provided by state and local governments. One of the public service providers in Latvia is a state’s owned joint-stock company „Latvijas Pasts”. On the one hand the company has a long history of existence accompanied with strong values and traditions. On the other hand it has been criticized for its rigid conformity to formal rules and lack of modernization. Therefore the purpose of the master’s thesis is to study the process of postal’s service assurance and its influencing factors to develop proposals on the improvement of postal services. To achieve it, the author studies the theoretical and professional literature on the importance and implementation of public services in public administration, analyses EU directives and national legislative acts governing postal services, compares the development of VAS „Latvijas Pasts” postal services in the period of management change and, lastly, analyses the society’s opinion on the largest postal service provider in Latvia. As a result the master thesis consists of 74 pages, 8 conclusions, 4 proposals, 19 images and 4 charts. Keywords: new public management, public services, post, postal services, Latvijas Pasts, Universal postal services.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVadībzinātneen_US
dc.subjectjaunā valsts pārvaldeen_US
dc.subjectpubliskie pakalpojumien_US
dc.subjectpastsen_US
dc.subjectpasta pakalpojumien_US
dc.subjectLatvijas Pastsen_US
dc.titleVAS „Latvijas Pasts” pasta pakalpojumu analīze publisko pakalpojumu sistēmāen_US
dc.title.alternativeSJSC “Latvian Post” postal service analysis in public service systemen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record