Show simple item record

dc.contributor.advisorŠumilo, Ērikaen_US
dc.contributor.authorŠulce, Guntaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-06T01:08:54Z
dc.date.available2015-07-06T01:08:54Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other48706en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/29674
dc.description.abstractStarpkultūru kompetence ir nozīmīgs faktors veiksmīgai sadarbībai globālajā darba vidē, kur vadītājiem arvien biežāk nākas saskarties ar cilvēkiem, kuriem ir atšķirīgs nacionālās kultūras pamats. Problēmu jomā rada starpkultūru kompetences neviennozīmīgā definīcija, kas veido atšķirīgas izpratnes par tās sastāvdaļām un būtību. Pētījuma mērķis ir, balstoties uz vadības efektivitātes teorētiskajiem aspektiem, novērtēt Latvijas kokrūpniecības nozares uzņēmumu vadītāju starpkultūru kompetenci. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi un pārbaudītu hipotēzi, autors 1) izpētījis starpkultūru kompetences teorētiskos aspektus un to saistību ar globālās valdības efektivitāti; 2) analizējis un izvērtējis Latvijas eksporta struktūru un kokrūpniecības eksporta nozari; 3) balstoties uz iepriekš veiktajiem pētījumiem, izstrādājis pētījuma metodoloģiju vadītāju starpkultūru kompetences pašnovērtējumam; 4) balstoties uz izstrādāto metodoloģiju, izveidojis anketu Latvijas kokrūpniecības uzņēmumu vadītāju starpkultūru kompetences pašnovērtējumam; 5) izanalizējis aptaujas rezultātus un izdarījis secinājumus. Pēc pētījuma rezultātu analīzes, autors secina, ka darbā izvirzītā hipotēze - Latvijas eksportējošo kokrūpniecības nozares uzņēmumu vadītāju starpkultūru kompetences līmenis visos svarīgākajos to raksturojošajos rādītājos ir augsts - apstiprinās daļēji, norādot, ka vadītāji savu starpkultūru kompeteces līmeni vērtē kā vidēji augstu.en_US
dc.description.abstractIntercultural competence is significant factor for successful cooperation in global workplace, where managers more often have to interact with people who have different national and culture background. Problems in this area are caused by ambiguous definition of intercultural competence, which makes different comprehensions about its compenents and context. The aim of this paper is to assess intercultural competence of managers in Latvian wood industry enterprises, based on theoretical aspects of global leadership effectiveness. To accomplish the aim of this paper and verify the hypothesis, author has 1) examined theoretical aspects of intercultural competence and its connection to the context of global leardership effectiveness; 2) analysed and examine structure of Latvian export and wood industry sector; 3) based on previous researches, elaborates methodology to assess intercultural competence of managers; 4) based on elaborated methodology, created questionnaire for managers of Latvian wood industry enterprises to make their self-assessment of intercultural competence; 5) analised results of research and made the conclusions. In accordance with results of the research, author concludes that hypothesis proposed in this paper confirms partly as managers in Latvian wood industry exporting enterprises self-assess their intercultural competence in medium high instead of high level.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEkonomikaen_US
dc.subjectStarpkultūru kompetenceen_US
dc.subjectGlobālās vadības efektivitāteen_US
dc.subjectLatvijas kokrūpniecības nozareen_US
dc.subjectVadītāju pašnovērtējumsen_US
dc.titleVadītāju starpkultūru kompetence un tās novērtējums Latvijas organizācijāsen_US
dc.title.alternativeManagers' intercultural competence and its assessment in Latvian organizationsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record