Ielu segumu apstrādes tehnoloģisko risinājumu cieto daļiņu atmosfēras piesārņojuma mazināšanai novērtējums
Autor
Šustere, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Šteinberga, Iveta
Datum
2015Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba mērķis ir novērtēt ielu segumu apstrādes tehnoloģiskos risinājumus pielietošanas iespējas un efektivitāti cieto daļiņu atmosfēras piesārņojuma mazināšanai.
Literatūras apskatā apkopota informācija par cietajām daļiņām, to avotiem, radīto piesārņojuma līmeni, dažādiem ceļa segumiem, risinājumiem un to ietekmi cieto daļiņu radītā atmosfēras piesārņojuma mazināšanai. Izmantojot apkopoto informāciju par ielu segumu apstrādi un sakopšanu ziemas un vasaras sezonās, kā arī informāciju par esošo piesārņojuma līmeni un situāciju, noskaidrotas galvenās problēmas un to ietekme, kā arī novērtēti šobrīd pielietotie risinājumi gaisa piesārņojuma mazināšanai. Darba pētījuma rezultātu un diskusijas daļā analizēti iegūtie dati par esošo atmosfēras piesārņojumu ar cietajām daļiņām un novērtēti pielietotie ielu segumu apstrādes tehnoloģiskie risinājumi un to ietekme uz piesārņojuma līmeni.
Pētījuma būtība un pilotteritorijas – reemitēto cieto daļiņu daudzuma novērtējums izmantojot tiešo mērījumu metodes no dažāda tipa ceļu segumiem Rīgā un Kuldīgā pirms un pēc apstrādes ar dažādiem materiāliem un tehnoloģijām (ielu tīrīšana, slīdamības samazināšana ar nātrija hlorīdu). Cieto daļiņu mērījumi veikti izmantojot daudzkanālu lāzerskaitīšanu ar iekārtu CEM DT-9881. The aim of the paper is to evaluate assessment of technological solutions for street surface treatment to reduce atmospheric dust pollution.
The theoretical part of this paper discusses information in relation to particulate matter (PM), dust pollution sources, levels, road surface types and solutions to reduce dust pollution.
By using gathered information about technological solutions for street surface treatment to reduce dust pollution in the atmosphere and information about present pollution levels and situation in reducing it, it is planned to evaluate effectiveness of used solutions. In the paper’s research and discussion part gathered data about present atmospheric pollution with PM particles will be analysed, also used street surface treatment technologies will be evaluated.
The aim of the research is to evaluate resuspended PM amount using direct sampling methods from different road surfaces before and after different street maintenance actions (wetting, sweeping, traction control) in Rīga and Kuldīga (Latvia). Results will show effectiveness of street surface treatment which are used in Rīga and Kuldīga. The laser counting multichannel device CEM DT-9881 is used for PM counting.