Blogu lietojums rindkopu rakstīšanas prasmju mācīšanā
Author
Jokste, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Vinčela, Zigrīda
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Blogu integrēšana angļu valodas studijās ir viens no veidiem kā uzlabot digitālās prasmes, kuru nozīme turpina pieaugt. Šī pētījuma mērķis bija noskaidrot bloga kā interaktīva ideju ģenerēšanas rīka lietojuma efektivitāti angļu valodas nodarbībās kurās tiek mācīta cēloņa-rezultāta un argumentācijas rindkopu rakstīšana, kas paredzēta publicēšanai blogā. Izmantojot situācijas analīzes pētijuma metodi tika pierādīts izvirzītais pieņēmums, ka rakstītprasmju mācīšanā blogus var efektīvi iekļaut kā komunikatīvu ideju ģenerēšanas rīku. Rezultāti atklāja, ka blogi ir intraktīvi un praktiski saziņas līdzekļi, kurus var izmantot rakstīšanas prasmju pilnveidē, kā arī, lai palielinātu studentu motivāciju un interesi minēto rindkopu rakstīšanas procesā. Tādējādi pētījums ļauj secināt, ka izmantojot blogus, ir iepējams attīstīt rakstīšanas prasmes, paralēli pilnveidojot studentu digitālas prasmes. Integration of blogs in the English language classroom is one of the means to improve the increasingly important digital literacy skills. The aim of the current research was to study the effectiveness of blogs as an interactive brainstorming tool in teaching cause-effect and argumentative paragraph writing intended for publishing on a blog. By making use of the case study research method the hypothesis that blogs can be effectively applied as a communicative brainstorming tool in teaching writing was proved. The findings revealed that blogs are interactive and practical written communication tool that can be used to improve writing skills and increase students’ motivation and interest throughout the writing process of the mentioned paragraphs. Consequently, the study allowed concluding that the use of blog allows improving writing as well as digital literacy skills of students.