• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reklāma un kultūra

Thumbnail
View/Open
306-48841-Limbaha_Vizma_vl11025.pdf (1.281Mb)
Author
Limbaha, Vizma
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Roziņa, Gunta
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Mūsdienās reklāmai ir svarīga loma mārketingā, Lai izveidotu pareizu un veiksmīgu reklāmu, nepieciešams zināt un izprast klientu vēlmes un attiecīgās kultūras īpašības. Šī darba mērķis ir klasificēt, kādi kultūras aspekti tiek ņemti vērā, veidojot Picanova GmbH reklāmas dažādās kultūrās, it īpaši ASV, Apvienotajā Karalistē un Vācijā, un noteikt, vai starp reklāmām šajās kultūrās pastāv atšķirības un kādas tās ir. Galvenā teorijas, kas tikai izmantotas darba izstrāde ir G. Hofsteda un E. Halla teorijas par kultūru. Pētījuma metodes izmantotas šajā darbā ir literatūras apskats un datu analīze. Darbs sastāv no astoņām nodaļām. Četras galvenās nodaļas ietver literatūras apskatu, pētījuma metodes aprakstu, reklāmu analīzi un secinājumus.
 
Nowadays, advertising plays a great role in marketing, therefore, it is necessary to choose the right advertising type and to construct the advertisement correctly. In order to construct a correct advertisement it is necessary to know the values and culture of the customers. The aim of this paper is to distinguish which cultural aspects are taken into account in Picanova GmbH advertisements in the USA, United Kingdom and Germany and identify if there are any differences between them. The main theories of G. Hofstede and T. Hall about culture are used. The present research employs the theoretical and empirical research methods. The paper consists of eight chapters. The four main chapters are representing the literature review, methodology, analysis and conclusions.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/29838
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6236]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV