Antiutopiskie romāni pusaudžiem „Citādie”, „Delīrijs”, „Devējs”
Author
Korčevska, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Leine, Antra
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Šis pētījums ir veltīts antiutopiskās pusaudžu literatūras analīzei V. Rotas grāmatā „Citādie”, L. Oliveras romānā „Delīrijs” un L. Lorijas darbā „Devējs”. Darba teorētisko daļu veido informācija par pusaudžiem domāto literatūru utopiskās un antiutopiskās literatūras žanru attīstību. Praktiskā daļa veltīta antiutopijas pazīmju analīzei pusaudžiem paredzētajās grāmatās „Citādie”, „Delīrijs” un „Devējs”. Pētījumā izmantota kvalitatīvā pētījumu metode, kas sevī ietver saistīto teoriju izpēti un kontrastīvo analīzi, romānu „Citādie”, „Delīrijs” un „Devējs” tuvlasījumu metodi, satura analīzi, interpretāciju, kopsavilkumu un secinājumus. Iegūtā informācija ļauj veikt antiutopijas iezīmju analīzi pusaudžiem paredzētajos romānos „Citādie”, „Delīrijs” un „Devējs”. Pētījuma rezultātus un secinājumus studenti var izmantot rakstot zinātniskus darbus, kas veltīti šai tēmai.
Atslēgvārdi: pusaudžu literatūra, utopiskā literatūra, antiutopija, antiutopijas iezīmes pusaudžu literatūrā, Citādie”, „Delīrijs” „Devējs”. The present research paper is dedicated to the analysis of dystopian literature for adolescents “Divergent” by V. Roth, “Delirium” by L. Oliver and “The Giver” by L. Lowry. The theoretical part of the research comprises information about literature for adolescents and the development of the dystopian genre. The practical part is devoted to the analysis of dystopian features in the novels for adolescents “Divergent”, “Delirium”, “The Giver”. The present research paper is based on qualitative method of research, comprising the following: a study and contrastive analysis of the relevant theories, close-reading of the novels “Divergent”, “Delirium”, “The Giver”, the content analysis and interpretation, generalising and drawing conclusions. The data obtained provides an opportunity to analyse dystopian features in the novels for adolescents Divergent”, “Delirium”, “The Giver”. The results and conclusions of the research can be used by students writing scientific works dedicated to the given theme.
Key words: literature for adolescents; utopian literature; dystopian genre; features of dystopian literature for adolescents; Divergent; Delirium; The Giver