Show simple item record

dc.contributor.advisorLeine, Antraen_US
dc.contributor.authorKorčevska, Jūlijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-06T01:09:41Z
dc.date.available2015-07-06T01:09:41Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other48903en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/29842
dc.description.abstractŠis pētījums ir veltīts antiutopiskās pusaudžu literatūras analīzei V. Rotas grāmatā „Citādie”, L. Oliveras romānā „Delīrijs” un L. Lorijas darbā „Devējs”. Darba teorētisko daļu veido informācija par pusaudžiem domāto literatūru utopiskās un antiutopiskās literatūras žanru attīstību. Praktiskā daļa veltīta antiutopijas pazīmju analīzei pusaudžiem paredzētajās grāmatās „Citādie”, „Delīrijs” un „Devējs”. Pētījumā izmantota kvalitatīvā pētījumu metode, kas sevī ietver saistīto teoriju izpēti un kontrastīvo analīzi, romānu „Citādie”, „Delīrijs” un „Devējs” tuvlasījumu metodi, satura analīzi, interpretāciju, kopsavilkumu un secinājumus. Iegūtā informācija ļauj veikt antiutopijas iezīmju analīzi pusaudžiem paredzētajos romānos „Citādie”, „Delīrijs” un „Devējs”. Pētījuma rezultātus un secinājumus studenti var izmantot rakstot zinātniskus darbus, kas veltīti šai tēmai. Atslēgvārdi: pusaudžu literatūra, utopiskā literatūra, antiutopija, antiutopijas iezīmes pusaudžu literatūrā, Citādie”, „Delīrijs” „Devējs”.en_US
dc.description.abstractThe present research paper is dedicated to the analysis of dystopian literature for adolescents “Divergent” by V. Roth, “Delirium” by L. Oliver and “The Giver” by L. Lowry. The theoretical part of the research comprises information about literature for adolescents and the development of the dystopian genre. The practical part is devoted to the analysis of dystopian features in the novels for adolescents “Divergent”, “Delirium”, “The Giver”. The present research paper is based on qualitative method of research, comprising the following: a study and contrastive analysis of the relevant theories, close-reading of the novels “Divergent”, “Delirium”, “The Giver”, the content analysis and interpretation, generalising and drawing conclusions. The data obtained provides an opportunity to analyse dystopian features in the novels for adolescents Divergent”, “Delirium”, “The Giver”. The results and conclusions of the research can be used by students writing scientific works dedicated to the given theme. Key words: literature for adolescents; utopian literature; dystopian genre; features of dystopian literature for adolescents; Divergent; Delirium; The Giveren_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectValodniecībaen_US
dc.subjectliterature for adolescentsen_US
dc.subjectutopian literatureen_US
dc.subjectdystopian genreen_US
dc.subjectfeatures of dystopian literature for adolescentsen_US
dc.subjectDeliriumen_US
dc.titleAntiutopiskie romāni pusaudžiem „Citādie”, „Delīrijs”, „Devējs”en_US
dc.title.alternativeDystopian Literature for Adolescents “Divergent”, “Delirium”, “The Giver”en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record