Teksta pieeja gramatikas mācīšanā.
Author
Roze, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Marčenko, Jeļena
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs tiek veltīts pētījumam par teksta pieeju mācot gramatiku. Darba mērķis ir prezentēt vidusskolas mācīšanās iespējas, pamatojoties uz teksta pieeju gramatikā.
Darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā, teorētiskajā daļā izskata jautājumus, kas ir saistīti ar valodas mācīšanu kā svešvalodu, tās mērķiem, uzdevumiem un stratēģijām. Darba gaitā tiek izklāstīta gramatikas loma, pasniegšanas veidi un īpatnības , kā arī tiek izklāstītas teksta metodes īpašības, attēlota savstarpējā saikne starp gramatiku un tekstu. Otrajā, praktiskajā daļā, balstoties uz krievu valodas kā svešvalodas materiāliem vidusskolai, tika konstatēti gramatikas pasniegšanas veidi tekstā. Darba autors piedāvā uzdevumus uz teksta pieejas pamata.
Darbs var ieinteresēt filologus un krievu valodas kā svešvalodas pasniedzējus.
Atslēgas vārdi: teksta pieeja, teksts, gramatika, krievu valoda kā svešvaloda, komunikatīvā kompetence, gramatikas uzdevumi This Bachelor’s work is devoted to the textual approach in teaching grammar. The purpose of the work is to present opportunities in teaching, based on the textual approach in high school.
The work consists of two parts. Firstly, the theoretical part deals with issues related to the purpose, goals and strategies of teaching Russian as a foreign language. As the work progresses it reveals the role of grammar, the methods and features in its teaching, as well as the peculiarities of the textual approach, and provides correlation between grammar and text. Secondly, the practical part, which is based on high school books of Russian as a foreign language, identifies ways of presenting the grammatical material in text. The author proposes exercises on the basis of a textual approach.
This work may interest philologists and teachers of Russian as a foreign language.
Keywords: textual approach, text, grammar, Russian as a foreign language, communicative competence, grammatical exercises.