Rīgas iedzīvotāju apmierinātība ar sabiedrisko transportu Ziepniekkalna apkaimē
Autor
Zaburdajevs, Gundars
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Rasnača, Līga
Datum
2015Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba "Rīgas iedzīvotāju apmierinātība ar sabiedrisko transportu Ziepniekkalna apkaimē" galvenais mērķis bija izpētīt to, cik lielā mērā ar dažādiem sabiedriskā transporta aspektiem Ziepniekkalna apkaimē ir apmierināti Rīgas iedzīvotāji. Tēma tika izvēlēta, ņemot vērā to, ka sabiedriskais transports ir svarīgs elements pilsētas dzīvē, bet Ziepniekkalna apkaime robežojas ar Rīgas pilsētas robežu un tajā izbūvēts lielizmēra dzīvojamais rajons.
Pētījumā tika izmantotas gan kvantitatīvās, gan kvalitatīvās metodes, kā teorētisko pamatu izmantojot mobilitātes un patērētāju apmierinātības teorijas. Ar aptaujas anketas palīdzību, kurā indivīdiem, kas izmanto sabiedrisko transportu Ziepniekkalnā, tika uzdoti jautājumi par sabiedriskā transporta izmantošanas paradumiem, apmierinātību ar dažādiem faktoriem, kas saistīti ar sabiedrisko transportu, tāpat bija jānovērtē piekrišana dažādiem ar sabiedrisko transportu saistītiem faktoriem. Kvalitatīvās metodes tika izmantotas, lai analizētu "Rīgas Satiksmes" attīstības stratēģiju.
Galvenie bakalaura darba secinājumi vēsta, ka kopumā respondenti izrādīja apmierinātību ar sabiedrisko transportu Ziepniekkalna apkaimē. The main purpose of bachelor thesis "Riga's citizens satisfaction with public transport in Ziepniekkalns neighbourhood" was to define satisfaction level of Riga's citizens with different factors related to public transport in Ziepniekkalns neighbourhood.
Both quantitative and qualitative methods were used in this research. Main part of research was conducted with analysis of internet survey where participants were asked questions about their satisfaction with public transporti in Ziepniekkalns, about their habits of using the public transport and about how much they agree with different statements related to public transport in Ziepniekkalns. Qualitative methods were used to analyse a development strategy of "Rīgas Satiksme".
The main conclusions of this research tells that participants of conducted survey are mainly satisfied with public transportation in Ziepniekkalns, although there were factors where there were mainly dissatisfacted participants.