Sociālo vietņu lietotāju grupu identificēšana un analīze
Author
Birziņš, Dāvis
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Holma, Baiba
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Sociālo mediju lietošana mūsdienās ir ikdiena. Cilvēki no dažādiem sabiedrības slāņiem tos lieto caur tādām ierīcēm kā viedtālrunis, stacionārais un portatīvais dators, planšetdators un citām. Autors par būtiskāku uzskatīja sociālo mediju lietotāju uzvedības analīzi un to iedalījumu.
Risinot problēmsituāciju, tika apskatīti ārvalstu pētījumi par lietotāju grupu iedalījumu pēc dažādiem kritērijiem; balstoties uz veikto respondentu anketēšanu, izveidoja Latvijas sociālo mediju lietotāja raksturojumu.
Autora darbam ir izvirzīta hipotēze: Latvijas iedzīvotāji, kas lieto sociālo mediju tīklus, neatbilst nevienai konkrētai citu pētījumu izvirzītai sociālo vietņu lietotāju grupai. Darba gaitā izvirzītā hipotēze tika apstiprināta, jo aptaujāto Latvijas iedzīvotāju aktivitāte sociālajos medijos ir dažāda, taču ar noslieci uz „vērotāja” tipa personu. The usage of social media nowadays is a daily activity. People from different public layers use them through devices such as smartphone, personal computer and laptop, tablet and other. Author held a view (considered) that it is more significant to analyse social media user behaviour and social media user categorisation.
Author studied about different researches abroad about social media user rating based on various parameters; based on an accomplished survey, author made a social media user of Latvia characterisation.
The author has put forward a hypothesis: Latvian inhabitants who are using the social media mismatch any particular group of social media site users which were defined in other studies. During the work hypothesis was confirmed because the survyed Latvian citizens have different activity levels in social media but with a tendency to be an „on looker” persona.