Show simple item record

dc.contributor.advisorŠķilters, Jurģisen_US
dc.contributor.authorStūre, Sanaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-06T01:10:37Z
dc.date.available2015-07-06T01:10:37Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other50313en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/30086
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir “Sociālās kampaņas „Dots devējam atdodas” semiotiskā analīze un auditorijas attieksmes pētījums”. Kampaņai tika izstrādāti pieci reklāmas klipi, kuros informatīvi tika atainoti dažādi nodokļu nemaksāšanas piemēri. Darba mērķis ir noskaidrot, kādi ir reklāmā izmantotie vizuālās komunikācijas paņēmieni un kā tie ietekmē mērķauditorijas attieksmi pret kampaņā minēto sociālo problēmu. Darba teorētiskais pamatojums ir balstīts uz sociālā mārketinga teorijas, Č. S. Pīrsa semiotiskās pieejas un Č. Forsvila vizuālo metaforu teorijas . Pētījuma veikšanai tika izmantota viena kvalitatīvā metode – reklāmu semiotiskā analīze, kuras kategorijas tika izstrādātas balstoties uz kontentanalīzes principiem, kā arī tika izmantota viena kvantitatīvā metode – aptaujas anketa. Darba struktūru veido 4 galvenās daļas. Pirmā ir teorija, kuru veido divas nodaļas – mārketings un semiotika, otrā ir metodoloģija, kurā ir aprakstīta semiotiskā analīze un anketēšanas metode. Trešā ir empīriskā daļa, kura sastāv no sociālās kampaņas apraksta, reklāmas klipu analīzes un aptaujā iegūto datu analīzes. Darba noslēguma daļā ir aprakstīti pētījumā iegūtie secinājumi. Bakalaura darbā tika izanalizēti pieci reklāmas klipi un aptaujāti 302 respondenti. Secināts, ka auditorijas attieksme pret kampaņas reklāmām ir negatīva un video komunikācija neietekmēja auditorijas attieksmes maiņu pret reklāmā atainoto problēmu.en_US
dc.description.abstractThe bachelor’s work theme is “Semiotic analysis and research of audience attitudes to the social campaign „Dots devējam atdodas””. For the campaign, five television commercials were developed in which several examples of tax evasion was displayed. The aim of the paper is to clarify, what kind of visual communication techniques are used and how they affect target audiences attitude to the problem, which is portrayed in the campaign. The theoretical framework is based on social marketing theory, Ch. S. Peirce’s semiotic approach and visual metaphor theory by Ch. Forceville. For the research one qualitative method was used – semiotic analysis of advertising based on contentanalysis principles and one quantitative method – survey. Structure of the bachelor’s work is based on 4 main parts – theory, methodology, research and conclusions. Theoretical part consists of 2 main subchapters: marketing and semiotics. Methodology has 2 parts: semiotic analysis and survey. Empirical part: description of the campaign, all five video analysis and survey analysis. At the end of the work are conclusions of the research. Overall, 5 television commercials were analysed and surveyed 302 respondents. Conclusion is that audience attitude to the social campaign is negative and video communicatio did not affect the audience's change of attitude towards the problem which was portreyed in campaign. Keywords: semiotics, sign, visual metaphors, social marketing, attitude.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.subjectsemiotikaen_US
dc.subjectzīmeen_US
dc.subjectvizuālās metaforasen_US
dc.subjectsociālais mārketingsen_US
dc.subjectattieksme.en_US
dc.titleSociālās kampaņas „Dots devējam atdodas” semiotiskā analīze un auditorijas attieksmes pētījumsen_US
dc.title.alternativeSemiotic analysis and research of audience attitudes to the social campaign „Dots devējam atdodas”en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record