dc.contributor.advisor | Černova, Emīlija | en_US |
dc.contributor.author | Dzelzskalne, Laura | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-07-08T01:06:02Z | |
dc.date.available | 2015-07-08T01:06:02Z | |
dc.date.issued | 2015 | en_US |
dc.identifier.other | 47619 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/30168 | |
dc.description.abstract | Maģistra darba tēma ir “Bērnu sadzīves iemaņu veidošanās ģimenē”.
Sadzīves iemaņas palīdz bērnam darboties patstāvīgi, ievirza bērnu “pieaugušo darbā”. Sadzīves iemaņas attīsta bērna fiziskās, intelektuālās un tikumiskās spējas. Šīs iemaņas tiek apgūtas caur bērnu praktisku darbošanos kopā ar pieaugušo vai patstāvīgi, caur rotaļām, kā arī ar pieaugušo parauga palīdzību.
Maģistra darba mērķis ir teorētiski un praktiski izpētīt 2 – 3 gadus vecu bērnu sadzīves iemaņu veidošanās iespējas ģimenē.
Maģistra darba struktūra – ievads, 3 nodaļas, nobeigums, izmantotā literatūra, pielikumi.
Darba uzdevumi ir izpētīt teorētisko literatūru, veicamā pētījuma ietvaros, veikt vecāku anketaptauju un to datu analīzi, veikt bērnu vērojumu pirmsskolā, izstrādāt ieteikumus vecākiem un pirmsskolai bērnu sadzīves iemaņu apguves procesā, kā arī izveidot semināru programmu vecāku izglītošanai.
Pēc iegūtajiem un analizētajiem datiem var secināt, ka vecāki mēdz neiesaistīt bērnus dažādu darbu izpildē, kā arī liela nozīme ir pirmsskolai – tās devums bērniem, kā arī vecāku izglītošana. | en_US |
dc.description.abstract | The subject of the master thesis is “Children's life skills development in family”.
Life skills helps a child work all-alone, life skills are directing child in “adult work”. Life skills develops child’s physical, intellectual and moral abilities. These skills are acquiring through practical activities together with adult or all alone in child plays, and with adult sample assistance, too.
The aim of master thesis is to make a theoretical and practical research of 2 to 3 years old children life skills development chances in the family.
The structure of master thesis: the introduction, 3 sections, conclusions, list of literature, annexes.
The work tasks are to research theoretical literature in work context, take questionnaire survey among parents, make children observation in preschool, develop recommendation for parents and preschool to learn children life skill processes and create seminar program to educate parents.
The collected and analyzed date demonstrates that parents are tend to not involved children in different works and that huge meaning is to preschool work - preschool contribution to the children as well as parents' education. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pedagoģija | en_US |
dc.subject | ģimene | en_US |
dc.subject | sadzīves iemaņas | en_US |
dc.subject | patstāvība | en_US |
dc.subject | 2 - 3 gadus veci bērni | en_US |
dc.title | Bērnu sadzīves iemaņu veidošanās ģimenē | en_US |
dc.title.alternative | Children's life Skills Development in Family | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | en_US |