Show simple item record

dc.contributor.advisorBirziņa, Ritaen_US
dc.contributor.authorPoriete, Vitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-08T01:06:11Z
dc.date.available2015-07-08T01:06:11Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other49511en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/30211
dc.description.abstractPētījuma tēma ir pētniecisko prasmju pilnveide āra nodarbībās bioloģijā 10. klases skolēniem. Maģistra darbs,102 lapaspuses, 31 attēli, 7 tabulas, 37 literatūras avoti un 7 pielikumi. Darbs latviešu valodā. Darba mērķis-izpētīt, kā āra nodarbības veicinās pētniecisko prasmju pilnveidi bioloģijas apguvē 10.klases skolēniem. Pētījumā noskaidro pētniecisko prasmju realizēšanas priekšrocības un trūkumus, āra nodarbību piemērotību 10. klases mācību saturā, kā arī piemērotākos āra nodarbību veidus, realizēšanai Ikšķiles vidusskolas apkārtnē. Darbības pētījuma realizācijas gaitā autore aprobē pašas sagatavotas āra nodarbības, pārbaudes darbu, to izvērtējums parāda mācību satura apguves rezultātus. Skolēni novērtē āra nodarbību iekļaušanu mācību procesā uzsverot, ka mācoties vidē temats vieglāk saprotams, interesantāka mācīšanās, kā arī vieglāka uztvere par cēloņu un seku likumsakarībām. Bioloģijas skolotāji atzīst, ka realizēt āra nodarbības apgrūtina lielais skolēnu skaits klasēs un papildus skolotāja trūkums, kā arī ierobežotais tēmu apjoms pilsētas teritorijas skolās. Darba noslēgumā izdarītie secinājumi par pētījuma rezultātiem, atklāj , ka izstrādājot konkrētus uzdevumus Ikšķiles vidusskolas apkārtnē, tos varēs izmantot, sadarbībā ar Ikšķiles novada domi rīkotajos pilsētas, ārpusskolas un ārpus stundu pasākumos. Atslēgas vārdi: āra nodarbības, mācību darba organizācijas formas, pētnieciskās prasmes, pētniecisko prasmju attīstīšana, pētniecisko prasmju vērtēšana, bioloģijas mācību priekšmets.en_US
dc.description.abstractThe research theme is research skills acquisition at outdoor practical studies in biology for 10th grade students. Master's thesis consists of 102 pages, 31images, 13tables, 37 literature sources and 7 appendices. Work presented in Latvian. Aim is to study how outdoor practical studies promote research skill acquisition in 10th grade biology students. The study shows advantages and disadvantages of implementing this learning programme, as well as discussing its suitability for 10th grade curriculum. The author outlines most suitable ways of outdoor studies that could be put into practice based on the surrounding area of Ikskile Secondary School. The author tested self-prepared outdoor exercises and tests. The test result analyses show an overall improvement in acquiring the study content. The students found it easier to understand and learn the particular subject it kept them engaged and interested, resulting in better perception of the subject. The students would appreciate for the outdoor studies are included as a regular part of their curriculum. However the biology teachers, who were participating in this research, point out three problems that make it difficult to implement the outdoor studies programme. Firstly the shortage of the teachers in the field, this leads to second problem that is large count of students per group, and finally the limited subject topics in schools that are based in the city. In conclusion the research reveals that specific tasks and exercises have to be developed and tailored for Ikskile Secondary School. The outdoor practical research studies can be implemented as an extra-curricular activity and practiced at the events organized by Ikskile District Council. Key words: outdoor lessons, teaching improvements, research skills, research skill development, research skills assessment, biology.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.subjectāra nodarbībasen_US
dc.subjectmācību darba organizācijas formasen_US
dc.subjectpētnieciskās prasmesen_US
dc.subjectpētniecisko prasmju attīstīšana,en_US
dc.subjectpētniecisko prasmju vērtēšanaen_US
dc.titlePētniecisko prasmju pilnveide āra nodarbībās bioloģijā 10. klases skolēniemen_US
dc.title.alternativeResearch Skills Acquisition at Outdoor Practical Studies in Biology for 10th Grade Studentsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record