Show simple item record

dc.contributor.advisorAuziņa, Anitaen_US
dc.contributor.authorVārpiņa, Ivetaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-08T01:06:11Z
dc.date.available2015-07-08T01:06:11Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other49785en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/30215
dc.description.abstractDiplomdarba nosaukums ir „Uz stāstiem balstīti uzdevumi angļu valodas teksta izpratnes pilnveidei vidusskolā”. Izvirzītais darba mērķis ir noskaidrot, kā uz stāstiem balstīti uzdevumi var palīdzēt pilnveidot vidusskolēnu teksta izpratni angļu valodas stundās. Atsevišķa gadījuma pētījums ir izvēlēts kā pētījuma metode, kas tika realizēts Siguldas Valsts ģimnāzijas 10. klases angļu valodas stundās. Tās dalībnieki bija 13 skolēni. Pētījuma laikā skolēni tika anketēti, analizēta skolēnu attieksme pret viņu obligātajiem mācību grāmatas tekstiem un viņu lasīšanas izpratne, aprakstīta skolēnu darbošanās angļu valodas stundās, kurās bija iekļauti uz stāstiem balstīti uzdevumi, un analizēta skolēnu atgriezeniskā saite. Anketēšanā gūto atbilžu analīze rādīja, ka skolēniem bija problēmas, lasot tekstu un pildot lasīšanas uzdevumus. Viņiem nebija pietiekami pacietības izlasīt tekstu līdz galam. Uzdevumi, balstīti uz stāstiem, mudināja viņus izlasīt tekstu līdz galam. Skolēni uzskatīja, ka viņu mācību grāmatā dotie teksti ir interesantāki kā skolotājas dotais teksti, jo mācību grāmatas piedāvāja tekstus par dažādām tēmām. Lasīšanas laikā pirms uzdevumiem skolēni jautāja viens otram dažu vārdu tulkojumu, sadarbojās ar citiem klasesbiedriem, lai saprastu tekstu. Gandrīz visiem skolēniem patika uzdevumi un piedalīšanās tajos. Uz stāstu balstīti uzdevumi, iekļauti angļu valodas stundās, pamudināja skolēnus lasīt tekstus līdz beigām. Turklāt lugu uzvešana lika skolēniem uzzināt nezināmo vārdu nozīmi un atcerēties tos. Lugas parādīja, cik labi teksts tika saprasts, lai gan tekstiem būtu jābūt izvēlētiem interesantākiem abiem dzimumiem. Atslēgvārdi: lasīšanas izpratne, uz stāstu balstīts uzdevums, lomu spēle.en_US
dc.description.abstractThe title of the Diploma Paper is “Story Based Activities for Improving English Reading Comprehension in Secondary School”. The set aim is to explore how story based activities can help to improve secondary school students’ reading comprehension in English lessons. A case study as a method of research is chosen which was accomplished in English lessons in Sigulda State Gymnasium in Form 10. The participants were 13 students. During the research students completed a questionnaire, and their attitude to compulsory texts given in their coursebooks and reading comprehension was analysed. The students’ performance in English lesson including story based activity was described, the students’ written answers in feedback forms were analysed. The analysis of the questionnaire answers showed that students had problems in reading the text and doing reading tasks. They did not have patience enough to read the text until the end. Story based activities promoted them to read the text until the end. Students found texts in their coursebooks more interesting than texts given by the teacher because coursebooks offered texts about different themes. While reading before the activities students asked each other translation of some words thus the activities made students cooperate with other classmates to understand the text. Almost all students liked a play as a story based activity and participating in it. In English lessons involving story based activities students were promoted to read the text until the end. Furthermore, enacting a play made learners find out the meaning of unknown words and remember them. Plays showed how good the text was understood although the texts should be chosen more interesting for both genders. Keywords: reading comprehension, story based activity, role play.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.subjectreading comprehensionen_US
dc.subjectstory based activityen_US
dc.subjectrole playen_US
dc.subjectimpatienceen_US
dc.subjectstudentsen_US
dc.titleUz stāstiem balstīti uzdevumi angļu valodas teksta izpratnes pilnveidei vidusskolāen_US
dc.title.alternativeStory Based Activities for Improving English Reading Comprehension in Secondary Schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record