Uzvedības problēmas pirmskolas vecuma bērniem ar dažādiem televīzijas skatīšanās paradumiem
Author
Zemīte, Luīze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skreitule-Pikše, Inga
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Šī pētījuma mērķis bija noskaidrot vai pastāv saistība starp TV skatīšanās ilgumu un pirmsskolas vecuma bērnu uzvedības problēmām, kā arī noskaidrot vai uzvedības problēmas atšķiras atkarībā no tā, kāda veida pārraides bērni skatās. Pētījumā piedalījās 60 pirmskolas vecuma (2 – 4 gadu vecu) bērnu mātes, kuru bērni skatās TV. Tika izveidotas divas grupas - bērni, kuri skatās: 1) tikai bērniem domātās pārraides, un 2) visa veida TV pārraides. Tika izmantotas divas metodes: Bērna uzvedības novērtējuma anketas vecāku forma un TV skatīšanās paradumu anketa. Rezultāti ļauj secināt, ka TV skatīšanās ilgums nav saistīts ar pirmskolas vecuma bērniem norādītajām uzvedības problēmām. Savukārt bērniem, kuri skatās visa veida pārraides, nevis tikai bērniem paredzētās pārraides, bija augstāks uzmanības nenoturības un agresīvas uzvedības līmenis. Aim of this study was to determine whether there is a relationship between the duration of TV-viewing and preschool children behavioral problems, and to find out if behavioral problems differ depending on the type of programs which children watch. The study included 60 preschool age (2-4 years old) children's mothers whose children are watching TV. Were formed two groups - children who watch: 1) Only children`s programs, and 2) all kinds of TV programs. Two methods were used: Child Behavior Cheklist (CBCL/1,5 -5), Caregiver Report Form (CRF/1,5-5) and TV viewing habits questionnaire. The results suggest that TV-viewing duration is not related to preschool children behavioral problems. Children who watch all kinds of TV programs had higher attention unsustainable and aggressive behavior compared to children who watch only children`s programs.