Politiskā reklāma Latvijā un tās efektivitātes analīze
Author
Ermušs, Arnis
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Batraga, Anda
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā darbā tiek analizētas Latvijas politiskās reklāmas un to efektivitāte mērķa – pēc iespējas lielāka reklāmdevēja iegūto balsu skaita vēlēšanās – sasniegšanā. Ņemot vērā kritērijus, kas plašāk aprakstīti un pamatoti darbā, galvenā uzmanība tiek pievērsta tieši 2014.gada Saeimas priekšvēlēšanu reklāmām.
Ar šo pētījumu autors nosaka Saeimas vēlēšanu politisko reklāmu efektivitāti un nozīmību, vēlētājiem izdarot izvēli par labu kādam politiskajam spēkam. Lai sasniegtu šo mērķi, autors apkopo pieejamos reklamēšanas gadījumus noteiktajā periodā, un analizē tos izmantojot apkopoto teorētisko bāzi, kā arī pielietojot pētniecības metodes: anketēšanu un kontentanalīzi.
Darba rezultātā tiek daļēji pieņemta sākotnēji izvirzītā hipotēze, proti, reklāmām ir salīdzinoši maza ietekme uz elektorātu, un tās sabiedrībā tiek vērtētas visai negatīvi. In this paper the author analyses Latvia’s political advertisements and their effectiveness in objective attainment – as many votes for advertiser as possible. Taking in consideration the criteria described and justified in this paper, the main focus is on preelection advertising for the Saeima’s election in 2014.
With this study the author determines effectiveness and significance of parliament elections’ advertisements on electors. To achieve this goal the author collects available information about particular advertising cases and examines them with help of corresponding theory, however the key role in this research is for questionnaire and content analysis carried out to obtain public outlook.
Consequently the hypothesis of this paper is partially retained, i.e. advertising has comparatively small impact on electorate and it is seen as a negative marketing instrument.