Show simple item record

dc.contributor.advisorKudinska, Marinaen_US
dc.contributor.authorJepiskoposova, Marinaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-08T01:07:03Z
dc.date.available2015-07-08T01:07:03Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other47816en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/30391
dc.description.abstractMaģistra darba temats ir „Ar dzelzceļa transporta ķīlu nodrošināto aizdevumu kredītriska novērtēšana”. Pētījuma problēma ir saistīta ar konkrēta kredīta projekta un tā nodrošinājuma – dzelzceļa transporta analīzi, šī kredīta projekta galveno trūkumu un priekšrocību izvērtēšanu, kā arī komercbankas, kas finansē šo projektu, kredītrisku noteikšanu. Šī problēma ir aktuāla bankām, kas nodarbojas ar dzelzceļa transporta iegādes finansēšanu. Maģistra darba pētījuma mērķis ir izvērtēt dzelzceļa transporta ķīlas īpatnības un likviditāti, kā arī iespējamos bankas kredītriskus aizdevuma piešķiršanā, izdarīt secinājumus un sniegt priekšlikumus komercbankām ar dzelzceļa transporta nodrošināto aizdevumu kredītriska novērtēšanā. Maģistra darbā ir izvirzīti sekojoši uzdevumi: 1.veikt bankas kredītrisku teorētisko analīzi; 2.izpētīt bankas kredītrisku mazināšanas paņēmienus; 3.veikt dzelzceļa transporta tirgus analīzi; 4.izpētīt dzelzceļa transporta nodrošināto kredītu un līzingu īpatnības; 5.veikt SIA „X” finanšu stāvokļa analīzi; 6.veikt SIA „X” piederošā ieķīlātā ritošā sastāva likviditātes novērtējumu; 7.izstrādāt priekšlikumus kredītrisku mazināšanai bankām, kas strādā ar dzelzceļa transporta iegādes finansēšanu. Maģistra darbs sastāv no 3 daļām. Pirmajā daļā ir apskatīti bankas kredītrisku teorētiskie aspekti, kā arī raksturoti kredītrisku mazināšanas paņēmieni. Otrajā daļā ir veikta dzelzceļa transporta tirgus analīze gan Latvijā, gan Krievijā un citās NVS valstīs. Trešajā daļā ir veikta SIA „X” finanšu rādītāju analīze, naudas plūsmas analīze, kā arī ķīlas pietiekamības novērtēšana. Maģistra darbā ir izdarīti secinājumi un izteikti priekšlikumi bankām, kredītrisku mazināšanai. Maģistra darbā izmantoti 45 literatūras avoti, kā arī darbs ietver 12 attēlus un 11 tabulas.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research project is to evaluate the nature of collateral and liquidity of railway transport, as well as potential credit risks in funding the agreement, draw conclusions and provide feasible recommendations for commercial banks, investigate the particular credit project (plan) and to analyse its impementation - assessment of rail transport as collateral on the loan. Nowadays, this is actually the issue for many banks that are engaged in financing the purchase of railway transport, loans to enterprises in this industry in large quantities using as collateral rolling stock. The success of the bank depends on the timely evaluation of its opportunities, risks and threats. The theme of this research project is “Assessment of credit risk related to loans secured by a pledge in the form of rail transport”. The following tasks were implemeneted in the research project: 1.to analyse the theoretical aspects of the bank’s credit risks 2.to explore methods of credit risks minimisation 3.to analyse the railway transport market 4.to study the characteristics of railway transport as a collateral (pledge) and features of leasing and loans on the market 5.to undertake the financial analysis of “X” Ltd. 6.to assess the liquidity of pledged train owned by “X” Ltd. 7.to makeproposals for decreasing the credit risks to the banks that operate with financing the purchase of ralway transport. Research Projectconsists of three parts. The firstpart examines the theoreticalaspects of the credit risksand description of methods how to reduce the credit risks.. The analysis of the railway transport market in Latvia, Russia and other CIS countries is undertaken in the second part. The third part analyses the financial performance of “X” Ltd. including cash flow analysis as well as assessment of the adequacy of collateral (pledge). Research project presents conclusionsand proposals to the banks that could help them to reduce the credit risks. There are 45 literature sources, 12 pictures and 11 tables used in preparation of this Research Project.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEkonomikaen_US
dc.subjectkredītriskien_US
dc.subjectdzelzceļa transportsen_US
dc.subjectkredīta nodrošinājumsen_US
dc.subjectkredīta uzraudzībaen_US
dc.titleAr dzelzceļa transporta ķīlu nodrošināto aizdevumu kredītriska novērtēšanaen_US
dc.title.alternativeAssessment of credit risk related to loans secured by a pledge in the form of rail transporten_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record