• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Transporta radītā trokšņa līmeņa spektrālais novērtējums

Thumbnail
View/Open
305-48081-Priede_Enija_ep10037.pdf (829.0Kb)
Author
Priede, Enija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Šteinberga, Iveta
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Satiksmes troksnis pēdējos gados kļuvis par globālu piesārņojuma problēmu pilsētvidē, un ir nozīmīgākais vides trokšņa piesārņojuma avots lielākajās aglomerācijās visā pasaulē. Troksnis negatīvi ietekmē cilvēku labsajūtu un veselību, dabas procesus, un var atstāt ietekmi arī uz nekustamā īpašuma vērtību. Darba ietvaros, izmantojot tiešo mērījumu metodi, veikti autotransporta radītā kopējā trokšņa mērījumi un tā spektrālo komponenšu īpatsvara novērtējums atšķirīgos meteoroloģiskajos apstākļos un transporta kustības režīmos, novērtējot lokālās izplatības tendences un sorbējošo virsmu ietekmi. Pētījums veikts intensīvas ceļu satiksmes posmā Rīgā, Juglas ielas posmā – Biķernieku iela – Lubānas iela. Iegūtie rezultāti liecina par augstu vakara un nakts perioda trokšņa līmeni teritorijā, neatkarīgi no mērījumu veikšanas laika (darbadienas un brīvdienas), novērots būtisks (par 40 – 71%) satiksmes intensitātes pieaugums kopš 2013. gada. Intensīva satiksme šajā Juglas ielas posmā novērojama gan brīvdienās, gan darbadienās; no rītiem un vakaros. Galvenais trokšņa avots ir vieglo un smago automašīnu radītais aerodinamiskais/turbulences troksnis, kas atkarīgs no transportlīdzekļu kustības ātruma.
 
Traffic induced noise in recent years become a global problem in urban environment, and is the major source of noise pollution in the largest aglomerations around the world. Noise has a negative impact on human health and well – being, natural processes, and can also affect value of the property located near the source. Direct noise measurement method was used to establish total noise pollution and noise spectrum, including different weather conditions and traffic regimes, and assesing local noise spreading circumstances and the impact of sorbing surfaces. Study was conducted in Riga, Juglas street section from Bikernieku to Lubanas street. The results show increased noise levels in the area in the evening and night period, regardless of measurement time (working days and holidays), essential increase in traffic intensity (40 – 71%) since 2013 were noted. High levels of traffic in this section of Juglas street occurs both weekends and weekdays; in the mornings and evenings. The main source of noise is car and truck caused aerodynamic/turbulence noise, which depends on vehicle speed.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/30469
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [5688]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV