• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latgales vēstniecības "Gors" loma Rēzeknes tēla veidošanā

Thumbnail
View/Open
309-48067-Kokorevica_Viktorija_vk12049.pdf (913.9Kb)
Author
Kokoreviča, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zača, Evija
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir „Latgales vēstniecības „Gors” loma Rēzeknes tēla veidošanā.” Darba mērķis ir noskaidrot, kāda ir Latgales vēstniecības „Gors” loma Rēzeknes tēla veidošanā. Lai skaidrotu izvēlēto tēmu, teorētiskajā ietvarā tika izmantota Valtera Kristallera (Walter Christaller) centrālās vietas teorija, kā arī pilsētas mārketinga socioloģijas un pilsētas tēla veidošanas pieejas. Pētījuma ietvaros tika izmantota kvantitatīvā un kvalitatīvā datu iegūšanas metodes: internetaptauja un ekspertu intervijas. Empīrisko bāzi veido 205 anketas un divas intervijas. Galvenais bakalaura darba secinājums ir tāds, ka Latgales vēstniecība „Gors” veido pozitīvu Rēzeknes tēlu, jo piedāvā daudzveidīgu kultūras programmu un piesaista pilsētai tūristus.
 
The bachelor thesis is „The Embassy of Latgale „Gors” role in shaping of the image of Rezekne ”. The work is aimed to find out what role does the Embassy of Latgale „Gors” play in shaping the image of Rezekne. To find out selected theme, as theoretical framework was used „Central place theory” by Walter Christaller, and approaches of city marketing sociology and city image building. In this research were used qualitative and quantitative data collection methods – internet survey and expert interviews. Empirical base consists of 205 questionnaires and two interviews. The main conclusion of this work is that the Embassy of Latgale „Gors” significantly helps in creating positive image of Rezekne, because it offers varied cultural program and attracts tourists.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/30669
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV