Jauno mediju platformu konkurētspēja auditorijas vajadzību apmierināšanā: portālu lsm.lv un skaties.lv analīze
Author
Reinholds, Andris
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Spurava, Guna
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās interneta mediju lietojums strauji pieaug, tāpēc lineārās vides mediji cenšas iekarot savas pozīcijas šajā vidē. Īsā laika periodā Latvijā ir parādījušies divi lineārās vides satura agregātori, kas darbojas digitālajā vidē. Minētā parādība liek domāt par šo mediju potenciālu apmierināt plašāku auditorijas vajadzību spektru un potenciālu kukurētspēju šo vajadzību apmierināšanā..
Bakalaura darba „Jauno mediju platformu konkurētspēja auditorijas vajadzību apmierināšanā: portālu lsm.lv un skaties.lv analīze” mērķis ir uzzināt, par kādām auditorijas vajadzībām konkurē multimediālās platformas Lsm.lv un Skaties.lv un vai abas platformas var līdzāspastāvēt mediju tirgū.
Darba teorētiskais ietvars veidots izmantojot mediju ekonomikas, nišas, repertuāra, apmierinājuma un lietojuma teorijas. Empīriskā daļa sevī ietver dziļas intervijas ar auditorijas pārtstāvjiem, ekspertiem, sekundāro datu analīzi. Rezultātā izdarīti secinājumi par Lsm.lv un Skaties.lv portālu konkurētspēju auditorijas vajadzību apmierināšanā. Nowdays, internet media usage is growing rapidly, therefore linear media is trying to get into this new environment. Whithin a short period of time, two linear media content producers have started to emerge in digital media. This phenomenon suggests new ideas about audience’s needs and mutual competition.
Goal of this bachlor thesis „Competitiveness of new media platforms in meeting audience needs: lsm.lv and skaties.lv portal analysis” is to understand audience needs about multimedia platforms and to find out if these platforms can compete satisfying audience’s needs.
The theoretical framwork is built upon media economy, uses and gratifications, media repertoires, media competition and coexistence. The emirical part includes in-depth interviews and secondary data analysis, which allowed to draw conclusions about Lsm.lv and Skaties.lv portal competitiveness satisfying audience’s needs.