Show simple item record

dc.contributor.advisorSloka, Biruta
dc.contributor.advisorBrencis, Juris
dc.contributor.authorBrencis, Ainārs
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
dc.date.accessioned2015-12-17T02:01:43Z
dc.date.available2015-12-17T02:01:43Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.other51403
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31326
dc.descriptionElektroniskā versija nesatur pielikumus
dc.description.abstractPromocijas darba mērķis ir izpētīt teritoriju zīmolvedības izmantošanu Latvijas pašvaldību mārketingā un sniegt priekšlikumus tās uzlabošanai. Darba aktualitāte balstās uz pārmaiņām publiskajā pārvaldē, kad konkurences apstākļos pašvaldībām nākas risināt daudzus aktuālus jautājumus saistībā ar resursu piesaistīšanu, kas izpaužas caur nepieciešamību pašvaldībām iespējami atraktīvi sevi parādīt esošajiem un potenciālajiem sabiedriskā labuma lietotājiem. Šīs problēmas risināšanai ir attīstījušies jauni starpdisciplināri akadēmiskās un praktiskās darbības virzieni, kas vienotā kontekstā tiek apzīmēti kā teritoriālais mārketings, kura instrumenti publiskajā pārvaldē ne vienmēr tiek pilnvērtīgi izmantoti. Pirmajā nodaļā veikta publiskās pārvaldes un teritoriju mārketinga konverģences analīze, veikts teritoriju mārketinga formu attīstības novērtējums. Izstrādāta teritoriālā zīmola vadības procesa shēma, kas izmantojama kā bāze teritoriju zīmola attīstības plānošanai. Izstrādāts empīrisko pētījumu plāns. Otrajā nodaļā analizēta teritoriālā zīmolvedība Latvijas pašvaldību mārketingā, galvenie to raksturojošie indikatori, institucionālā bāze un procesa sasaiste ar stratēģisko plānošanu, identificēti galvenie pašvaldību vadības izaicinājumi, izvērtēta teritoriālās zīmolvedības posmu realizācija Latvijas pašvaldību mārketingā. Promocijas darba trešajā nodaļā izstrādāta un aprobēta metodika teritoriju uztvertās zīmola vērtības novērtēšanai galvenajos pašvaldību lietojuma aspektos. Analizēti zīmolu vadības integrācijas šķēršļi pašvaldībās, noskaidroti novadu uztveres līmeni ietekmējošie faktori un izveidots zīmola vērtības attīstības līmeņu konceptuāls attēlojums. Sniegts ieguldījums pilsētu un novadu identitātes analīzes metodikas pilnveidošanai, piedāvājot jaunu pieeju tēla uzbūves modelēšanai, kas vēlāk aprobēta Latvijas pilsētās un novados, novērtējot to konkurences nišu un pozicionēšanas iespējas. Pamatojoties uz pētījuma rezultātiem, izstrādāti priekšlikumi Latvijas pilsētu un novadu zīmola attīstības plānošanā un to vadības pilnveidošanai. Promocijas darba pamatteksts ir izklāstīts 157 lappusēs, ilustrēts ar 37 attēliem un 32 tabulām. Literatūras sarakstā iekļautas 175 literatūras vienības. Darbs papildināts ar 9 pielikumiem. Atslēgvārdi: sabiedrības vadība, pašvaldības, teritoriālais mārketings, teritoriālā zīmolvedība-
dc.language.isoN/A
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectVadībzinātne
dc.subjectVadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
dc.titleMārketinga vadības metožu izmantošana Latvijas pašvaldībās
dc.title.alternativeThe Use of Marketing Management Methods in Latvian Municipalities
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record