• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Efektīva sortimenta plānošana uzņēmumā

Thumbnail
View/Open
303-51843-Mohovika_Olga_oz11025.pdf (2.249Mb)
Author
Mohovika, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Stabulniece, Laila
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir „Efektīva sortimenta plānošana uzņēmumā”. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt efektīva sortimenta veidošanas teorētiskos aspektus mazumtirdzniecībā un novērtēt sortimenta plašuma ietekmi uz patērētāju uztveri, analizēt uzņēmuma Euroaptieka, SIA sortimenta politiku un sniegt priekšlikumus tās pilnveidošanai, detalizētāk pievēršoties uztura bagātinātāju kategorijai. Iegūtie rezultāti liecina, ka uzņēmumā izmantojama pieeja nodrošina kategorijas attīstību kopumā, bet tā nav vienmērīga un ir nepieciešams veikt pilnveidojumus procesā un mārketinga komunikācijās. Darba apjoms ir 65 lapaspuses. Tajā ir iekļautas 7 tabulas, 13 attēli, 4 pielikumi, izmantoti 40 literatūras datu avoti.
 
The bachelor`s thesis is named „Effective Assortment Decision in Retail”. The goal of the bachelor`s thesis is to explore theoretical concepts of effective assortment planning, to evaluate the impact of assortment width on customers’ assortment perception, to analyze food supplement category management process in a company Euroaptieka, SIA and develop suggestions for the improvement. The result shows that the applied process cannot provide a uniform growth of the category and changes in the process and marketing communications to be applied. The bachelor`s thesis consists of 65 pages. It holds 7 tables, 13 pictures, 4 appendixes. Bibliography contains 40 sources of literature.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31426
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV