Mobilo aplikāciju tirgi kā nišu atrašanas iespēja starptautiskajā tirgū
Author
Bebris, Ervīns
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Bērziņa, Kristīne
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Strauji augošie mobilo aplikāciju tirgi ir centralizētas mobilo aplikāciju pārdošanas vietas, caur kurām mobilo ierīču īpašnieki iegūst mobilās aplikācijas. Diplomdarba „Mobilo aplikāciju tirgi kā nišu atrašanas iespēja starptautiskajā tirgū” mērķis ir, pielietojot nišu konceptu un nišu atrašanas principus, identificēt nišas mobilo aplikāciju tirgū, kā arī sniegt ieteikumus aplikāciju izstrādātājiem par starptautiskā mārketinga aspektiem, ar kuru palīdzību noskaidrot, vai ar doto aplikāciju ir vērts ieiet tirgū. Mērķa sasniegšanai tiek izvirzīti uzdevumi: 1. Apskatīt, kāds īsti ir mobilo aplikāciju tirgus, kādos segmentos un nišās to var iedalīt. 2. Izpētīt, kādas potenciālas peļņas gūšanas iespējas tas sniedz IT uzņēmumiem, kas nodarbojas ar mobilo aplikāciju izstrādi. 3. Apskatīt pelnošākās aplikācijas un izprast, kāda ir to veiksmes formula. Darbā ir izmantotas šādas pētīšanas metodes: zinātniskās literatūras analīze, statistiskās analīzes metode, monogrāfiskā metode, analīzes metode, anketēšana. Darba rezultātā ir noskaidrots, kādas nišas ir pieejamas, kādai jābūt aplikācijai, lai tās aizpildītu, kā arī sniegti priekšlikumi mobilo aplikāciju izstrādātājiem. The fast-growing mobile app stores are centralized mobile application sales locations, where mobile device owners can download and purchase mobile applications. The goal of this work „Mobile app stores as a niche finding opportunity in the international market” is, using the niche concept and niche finding principles, to identify niches in the mobile app market, as well as to make proposals for app developers about international marketing aspects, how to determine if it is worth entering the market with a given app. To achieve this goal the following task are determined: 1. To investigate the mobile app market, its subdivision in segments and niches. 2. To investigate the potential profit gaining opportunities it provides for IT companies that specialize in mobile app development. 3. To review the most profitable apps and understand the formula of their success. In this work, the following research methods are used: analysis of scientific literature, method of statistical analysis, monographic method, analysis method, survey. As a result of this work it is determined, which niches are available, what are the features of an app in order to fill the niche, as well as proposals are made for mobile app developers.