• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Klientu segmentācija bankā kā vērtības paaugstināšanas instruments

Thumbnail
View/Open
303-51855-Urpens_Kristaps_ku10028.pdf (1.458Mb)
Author
Urpens, Kristaps
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Danovičs, Vadims
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba mērķis: pamatojoties uz banku tirgu segmentācijas un klientu attiecību vadības sistēmas izpēti, izstrādāt priekšlikumus Latvijas komercbanku konkurētspējas veicināšanai. Mērķa sasniegšanai tika izvirzīti un izpildīti vairāki uzdevumi, iegūtie rezultāti sniedza nozīmīgas atziņas, kuras jau ir izmantotas darba autora profesionālajā darbībā. Bakalaura darbā ir daudz izmantota informācija no internetā pieejamiem avotiem un profesionāliem žurnāliem, jo novitātes banku darbībā ienāk strauji un operatīvāk tiek atspoguļotas elektroniskajos informācijas avotos Darba struktūra: 1. nodaļa. Tirgus segmentēšanas būtība 2. nodaļa. Banku klientu attiecību vadība segmentētajā tirgū 3. nodaļa. Apkalpošanās bankā paradumu izpēte Darbs sastāv no 3 nodaļām, kopējais lapu skaits ­ 63, darbā iekļauti 4 attēli, 28 tabulas un 1 pielikums.
 
The aim of the bachelor thesis: to develop proposals for increasing competitivines for banks in Latvia, based on bank segmentation and customer relationship management system analysis. To fulfill the task several objectives where set. Results of research gave a number of conclusions that author already have started to use in his professional activities. Bachelor thesis structure: 1. Chapter – The importance of market segmentation. 2. Chapter – Bank customer relationship management in segmented market. 3. Chapter – Research of customer habits using banks services. The work contains 3 chapters, total of 63 pages, 4 images and 28 tables and 1 annex. Key words: segmentation, bank, target market, client relationship management.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31433
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV