Latvijas uzņēmumu eksporta stratēģiju ietekme uz to attīstību
Author
Dzudzilo, Andris
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Deniņš, Andris
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt un izanalizēt Latvijas uzņēmumu eksporta stratēģiju ietekmi uz to attīstību, izdarīt secinājumus, kā arī izvirzīt priekšlikumus uzņēmumu eksporta stratēģijas izvēlei un attīstībai. Darba teorētiskajā daļā tiek izmantota aprakstošā metode, lai veiktu zinātniskās literatūras izklāstu, savukārt praktiskajā daļā tiek izmantota intervija, lai noskaidrotu eksporta ietekmi uz uzņēmumu attīstību, kā arī analizēta Draugiem Group organizācija. Darbs sastāv no 3 nodaļām un apakšnodaļām, kur pirmajā nodaļā pētīta eksporta nozīme uzņēmuma ilgtspējas darbības nodrošināšanā teorētiskie aspekti. Otrajā, analītiskajā nodaļā raksturota Latvijas informācijas tehnoloģiju uzņēmumu organizācija, tās operatīvo un stratēģisko mērķu kontrole, kā arī tās eksporta stratēģijas ietekme uz uzņēmuma finanšu rādītājiem. Trešajā nodaļā, intervija ar Draugiem Gproup organizācijas uzņēmumu SIA “Mapon” un SIA “Vendon” vadītājiem, analīze. Darba noslēdzošajā daļā autors izdarījis secinājumus un izteicis priekšlikumus Latvijas informācijas tehnoloģiju uzņēmumu eksporta stratēģijas izvēlei un tālākai attīstībai. Darbs izklāstīts 80 lappusēs, tajā iekļautas 6 tabulas, 14 attēli, 2 pielikumi. Darba izstrādē izmantoti 21 literatūras un elektroniskie informācijas avoti. Atslēgas vārdi – eksports, tirgus ieiešanas metodes, eksporta stratēģija, informācijas tehnoloģijas. The aim of the Bachelor's Paper is to study and analyse the demands Latvia’s information and technology enterprise export strategy impact on it`s development, to draw conclusions and make proposals on the companies export strategy choice and it’s development. In theoretical part is used descriptive method to carry out the scientific literature paper while the practical part is based on the interview to examine the export impact on enterprise development, as well as the analysis of Draugiem Group organization. The work consists of three sections and subsections, where the first chapter examines theoretical aspects of the exporting meaning in maintaining the company’s operation sustainability. The second chapter is analytical, describing Latvian information technology company organization, strategic and operative plan control. exports strategy impact on its financial performance. The third chapter, an interview and it’s analysis with Draugiem Group organization SIA “Mapon” and SIA “Vendon”. The final chapter presents author’s conclusions and proposals for the further development of Latvian information technology companies in the regards to their chosen market entry mode. Thesis consists of 80 pages, 6 tables, 14 pictures, 2 attachments. 21 academic literature and electronic information sources are used in the study. Keywords - export, market entry methods, export strategy, information technology.