Show simple item record

dc.contributor.advisorDanovičs, Vadims
dc.contributor.authorDaugavietis, Didzis
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
dc.date.accessioned2016-01-31T02:01:52Z
dc.date.available2016-01-31T02:01:52Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other51916
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31445
dc.description.abstractBakalaura darba nosaukums ir SIA “UniCredit Leasing” konkurences stāvoklis Latvijas tirgū. Darbā veiktā pētījuma mērķis ir apzināt Latvijas līzinga tirgus dalībniekus, veikt konkurentu analīzi un izvērtējot konkurentu stiprās un vājās puses, ar iegūto datu palīdzību izstrādāt priekšlikumus SIA „UniCredeit Leasing” auto līzinga nodaļas turpmākai stratēģijai. Darba struktūra: 1.nodaļa apskata konkurenci, tās teorētiskos aspektus, kas ietekmē pozīciju tirgū. 2.nodaļa apskata līzingu, kā finansēšanas veida būtību un tā veidus, kā arī tiek izpētīti SIA „UniCredit Leasing” iekšējie procesi. 3.nodaļā ir veikta SIA „UniCredit Leasing” pilnā SVID analīze, apzināti Latvijas tirgū esošie konkurenti un veikta to analīze. Darbs sastāv no 3 nodaļām. Kopējais lapu skaits 74, darbā iekļauti 5 attēli, 15 tabulas un 5 pielikumi. Atslēgvārdi: SVID analīze, līzings, konkurence, UniCredit Lesing
dc.description.abstractThe topic of the Bachelor thesis is „SIA” UniCredit Leasing” competitive position in the Latvian market. The aim of the reasearch is to identify the participants of the Latvian leasing market, to make the analysis of the competitors, and by evaluating the strenghts and weaknesses of the competitors, with the help of the obtained data, develop further strategy proposals for SIA ”Unicredit Leasing” car lease department. The framework: 1.The first chapter examines the meaning of the competition and its theoretical aspects that affect the company’s position in the market. 2.The second part is devoted to look at the nature of leasing as one of the financing methods and its types, as well as to explore the internal processes of SIA” Unicredit Leasing”. 3.In the third chapter of the Bachelor thesis, there is made the comparative analysis of the actual Latvian market competitors, as well as the SWOT analysis of SIA „Unicredit Leasing”. In the research there is used data that is derived from the interviews with the industry experts, as well as SIA”Unicredit Leasing”internal information data. The research consists of 3 chapters. Total number of pages 74, the research includes 5 images, 15 tables and 5 attachments. Key words: SWOT analysis, leasing, competition, UniCredit Leasing
dc.language.isoN/A
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectVadībzinātne
dc.subjectSVID analīze
dc.subjectlīzings
dc.subjectkonkurence
dc.subjectUniCredit Lesing
dc.titleSIA “UniCredit Leasing” konkurences stāvoklis Latvijas tirgū
dc.title.alternativeSIA ”UniCredit Leasing” competitive position in the Latvian market
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record