Show simple item record

dc.contributor.advisorSokolova, Irina
dc.contributor.authorGaile, Daina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2016-01-31T02:02:04Z
dc.date.available2016-01-31T02:02:04Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other51814
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31463
dc.description.abstractKomunikācijas procesā ir neiespējami izvairīties no idiomām. Pat ja cilvēkiem nav vajadzība zināt angļu idiomas, daudzi tomēr mēdz ar tām saskarties skatoties Holivudas filmas. Šī bakalaura darba mērķis ir izpētīt idiomu lietojumu dažādās amerikāņu filmās saistībā ar biržas brokeriem no 1983. līdz 2013. gadam, un noskaidrot, cik labi latviešu auditorija tās izprot. Pētījumā izmantotās metodes teorētiskajā daļā ir literatūras apskats, un praktiskajā daļā – biežuma analīze, diskursa analīze un aptaujas pētījums. Biežuma analīze atklāj, ka idiomu blīvums pētāmajās filmās biznesa un finanšu kontekstos ir vairāk kā divreiz augstāks salīdzinājumā ar tiem, kas nav saistīti ar biznesu. Diskursa analīze parāda, ka idiomām ir dažādas funkcijas finanšu diskursā. Aptaujas rezultāti atklāj, ka latviešu auditorijas zināšanu līmenis par biznesa idiomām ir virs vidējā.
dc.description.abstractIdioms generally cannot be avoided in the process of communication. Even if people do not have the need to know English idioms, many still may come across them when watching Hollywood movies. The goal of this Bachelor thesis is to study the use of idioms in different American movies related to stockbrokers from the year 1983 to 2013, as well as to investigate how well the Latvian audience understand these idioms. The methods of research are literature review in the theoretical part, and frequency analysis, discourse analysis and questionnaire based survey in the empirical part. The frequency analysis reveals that the density of idioms in the contexts related to business and finance is more than twice as high compared to the ones not related to business in the movies under discussion. Discourse analysis demonstrates that idioms have various functions in financial discourse. The survey results reveal that the Latvian audience’s knowledge about business idioms is above average.
dc.language.isoN/A
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectidiomas
dc.subjectfinanšu diskurss
dc.subjectfilmas par biržas brokeriem
dc.subjectbiežuma analīze
dc.subjectdiskursa analīze
dc.titleIdiomu lietojums amerikāņu filmās par biržas brokeriem
dc.title.alternativeUse of Idioms in American Movies about Stockbrokers
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record