Lasīšanas traucējumu diagnosticēšanas un korekcijas iespējas 3. - 4. kl. skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem
Author
Bešmenova, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbu “Lasīšanas traucējumu diagnosticēšanas un korekcijas iespējas 3. - 4. klašu skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem” izstrādājusi Liene Bešmenova, balstoties uz teorētiskās literatūras analīzi un pieredzi pedagoģiskajā darbā. Diplomdarba mērķis ir teorētiski izpētīt un praksē pārbaudīt lasīšanas traucējumu diagnosticēšanas un korekcijas iespējas 3. - 4. klašu skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās daļas. Darba autore pētīja 3. – 4. klases skolēnus ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem, kuri apmeklē logopēdijas nodarbības. Autore secināja, ka garīgās attīstības traucējumi ir primārie traucējumi, kas nomāc kognitīvos procesus, kā rezultātā lasīšanas traucējumus bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem novērst praktiski nav iespējams, lasītprasmi var tikai uzlabot. Īpaša uzmanība un laiks jāvelta fonētiski fonemātisko traucējumu novēršanai un lasīšanas iemaņu pilnveidošanai. The diploma paper „The diagnosis and correction possibilieties of the reading disorders of pupils of the 3th – 4th class with mild mental retardation” is worked out by Liene Bešmenova and it is based on the analysis of theoretical literature and experience of pedagogical job. The aim of diploma paper is to theoretically explore and practically examine the diagnosis and correction possibilieties of the reading disorders of pupils of the 3th – 4th class with mild mental retardation. The diploma paper contains of two parts – theoretical and practical part. The author of this paper studied out pupils of the 3th – 4th class with mild mental retardation who attend speech theraphy classes. The author concluded that the mental disorders are the primary problems that inhibit learning processes and as a result reading disorders of child with mental retardation is not possible to avoid but only to improve their reading skills. Particular attention and time has to be devoted to prevention of phonetically phonematic disorders and to the improvement of reading skills