Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīte
dc.contributor.authorDzerkale, Ilze
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2016-02-04T02:02:20Z
dc.date.available2016-02-04T02:02:20Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other51601
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31480
dc.description.abstractDarba nosaukums ir “Lasīšanas traucējumu agrīnas diagnostikas un novēršanas iespējas pirmsskolas vecuma bērniem”. Darba autore Ilze Dzerkale, zinātniskais vadītājs Dr. paed., prof. Sarmīte Tūbele. Darbā tika apkopots teorētiskais materiāls par pirmsskolas vecuma bērnu attīstību, lasīšanas traucējumu agrīnas diagnosticēšanas, riska grupas noteikšanu un koriģējoši attīstošās darbības nozīmību. Darba mērķis ir pētīt dažādas 5 līdz 6 gadus vecu bērnu prasmes un iemaņas, kas cieši saistītas ar lasītprasmes attīstību, lai iespējami agri diagnosticētu lasīšanas traucējumu risku, un iespēju, koriģējot šīs prasmes, samazināt lasīšanas traucējumu iespējamo aktualizēšanos sākumskolas periodā. Pētījma uzdevumi ir teorētiskās literatūras analizēšana par lasītprasmes apguvi un traucējumu agrīnas diagnosticēšanas iespējām, apzināt riska grupas bērnus pirmsskolas vecumā, kam nepieciešama logopēdiski koriģējoši attīstošā darbība, lai mazinātu lasīšanas traucējumu risku. Pētījumā noskaidrots, ka bērnu lasītprasmes apguves rādītāji uzlabojas, ja savlaicīgi tiek veikta riska grupas apzināšana un koriģējoši attīstošās darbības nodrošināšana. Atslēgas vārdi: lasīšanas traucējumi, agrīnā diagnostika, koriģējoši attīstošā darbība, pirmsskolas vecuma bērni.
dc.description.abstractTitle of the paper is “Ways to early diagnose and eliminate reading disorders in preschool children”. The author is Ilze Dzerkale, academic advisor: Dr. Paed., prof. Sarmīte Tūbele. The Paper includes aggregates of theory resources about the development of preschool children, the significance of early diagnosis of reading disorders, defining the target group and corrective and development activities. The goal of the Paper was to study a range of the skills of 5–6 years old children that are closely linked to the development of reading skills with a purpose to diagnose the risk of reading disorders as early as possible and identify the ways to reduce the potential manifestation of reading disorders in primary school. The objectives of the Paper were to analyze theory literature resources about teaching and learning reading skills and early diagnosis options, to find preschool children of the risk group who would need speech corrective and the development measures in order to reduce the reading disorder risk. The study showed that the improvement of reading skills of children correlates with an early identification of the risk group and provision of corrective and development activities. Keywords: reading disorders, early diagnosis, corrective and development activities, preschool children.
dc.language.isoN/A
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectlasīšanas traucējumi
dc.subjectagrīnā diagnostika
dc.subjectkoriģējoši attīstošā darbība
dc.subjectpirmsskolas vecuma bērni.
dc.titleLasīšanas traucējumu agrīnas diagnostikas un novēršanas iespējas pirmsskolas vecuma bērniem
dc.title.alternativeWays to Early Diagnose and Eliminate Reading Disorders in Preschool Children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record