Show simple item record

dc.contributor.advisorVīgante, Rasma
dc.contributor.authorLūse, Sintija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2016-02-04T02:02:21Z
dc.date.available2016-02-04T02:02:21Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other51605
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31482
dc.description.abstractLai arī speciāla izglītība Latvijā neatkarības gados ir spērusi daudzus soļus uz priekšu un attīstījusies, vēl arvien aktuāla ir izglītības sistēmas problēma – jauniešu ar speciālajām vajadzībām integrācija profesionālās izglītības sistēmā. Diplomdarbā ir apkopotas teorētiskās un izglītības praksē gūtās atziņas par bērnu un jauniešu speciālo vajadzību struktūru un izpausmēm izglītības procesā. Nepieciešams īpaši akcentēt attīstības traucējuma mijiedarbību ar sociālo vidi un tās izvirzītajām prasībām. Viens no sabiedrības dzīves aspektiem ir nepieciešamība pēc kvalitatīvas profesionālās izglītības. Sakarā ar to darbā ir apkopota informācija par profesionālās izglītības nodrošināšanu jauniešiem ar speciālajām vajadzībām un iegūtā praktiskā pieredze X intrenātpamatskolā. Aplūkotajiem piemēriem ir jākalpo par jaunu ideju avotu profesionālās izglītības praksei skolā. Pētījuma mērķis: Veikt profesionālo izglītības programmu apguves, pieejamības, profesionālās piemērotības, atbalsta pasākumu analīzi un izstrādāt ar to saistītos praktiskās piemērojamības pilnveidošanas un pastāvošo problēmu novēršanas iespējamos risinājumus. Pētījuma uzdevumi: 1) analizēt ar tēmu saistīto teorētisko literatūru, normatīvo bāzi un spēkā esošās tiesību normas; 2) izvērtēt profesionālas izglītības programmu piedāvājumu un atbalsta pasākumu kvalitāti un pietiekamību; 3) sniegt ieskatu par iestādes piedāvāto programmu satura apguvi, un tālākajām iespējām, pēc profesionālas kvalifikācijas ieguves, darba tirgū; 4) veikt salīdzinošu analīzi pa mācību gadiem iestājai profesionālas izglītības programmā to absolvēšanu un darba gaitu uzsākšanu.tur pastāvošo problemātiku. Pētījumā izmantotās pētnieciskās metodes: • empīriskās metodes: situāciju analīze, • teorētiskā metodes: sintēzes, indukcijas un dokumentu analīzes metodes; • matemātiski statistiskās metodes: statistiskās novērošanas (ziņu, datu vākšana), datu apkopošanas jeb grupēšanas, statistiski aprakstošā un statistiskās analīzes metodes. Pētniecības procesā vislielākais uzsvars ir vērsts uz analītiskās izpētes metodēm, kuru rezultāti pamatā arī veido secinājumus un priekšlikumus.
dc.description.abstractAlthough the Special education has moved forward and developed during the Latvia’s independence years, integration of young people with special needs in the system of vocational education still is a challenge for the education system. In the Diploma paper, theoretical and practical findings about structure of special needs of children and young people and their expressions in the educational process are put together. Interaction of developmental disorder with social environment and its requirements shall be stressed in particular. One aspect of society life is the need to have vocational education of good quality. Therefore, the information about ensuring of vocational education for young people with special needs and obtained practical experience in X boarding primary school is collected. These examples shall serve as a source for new ideas for vocational education practice in schools. The research focus: To analyse measures of learning, accessibility, professional aptitude and support of the educational programmes and to develop possible solutions for improvement of practical application and for elimination of existing problems related to it. The research tasks: 1) To analyse theoretical literature and effective legislation related to the theme; 2) To examine supply of vocational education programmes and quality and adequacy of support measures; 3) To give insight about learning of content of programs offered by an institution and further opportunities in the job market, after obtaining of professional qualification; 4) To make comparative analysis concerning number of persons who joined the educational program, finished it and started to work, per years; concerning issues existing within it. The research methods used: • Empirical methods: Case studies, • Theoretical methods: Synthesis, induction and document analysis methods; • Mathematical statistical methods: Statistical observation (information, data collection), data collection or grouping, statistical descriptive and statistical analysis methods. Mainly analytical research methods are used in the course of the research and their results form grounds for conclusions and recommendations.
dc.language.isoN/A
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectPROFESIONĀLĀ IZGLĪTĪBA
dc.subjectGARĪGĀS ATTĪSTĪBAS TRAUCĒJUMI
dc.subjectPERSONA AR SPECIĀLĀM VAJADZĪBĀM
dc.subjectMĀCĪBU PROCESS SKOLĒNIEM AR GARĪGĀS ATTĪSTĪBAS TRAUCĒJUMIEM
dc.titleProfesionālā izglītība skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem
dc.title.alternativeVocational Education for Students with Mental Disabilities
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record