Izpratnes veidošana par prievārdiem 2. klases skolēniem ar valodas traucējumiem
Author
Dukšinska, Laila
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir „Izpratnes veidošana par prievārdiem 2. klases skolēniem ar valodas traucējumiem”. Darba autore to izvēlējās, lai izpētītu, kā veiksmīgāk iemācīt skolēniem ar valodas traucējumiem prievārdus, lai viņu runā būtu pēc iespējas mazāk kļūdu. Darba vadītāja ir doc., Dr. paed. R. Vīgante. Kā pētījuma mērķi darba autore izvirzīja noskaidrot rezultatīvas prievārdu mācīšanas iespējas 2. klases skolēniem ar valodas traucējumiem.Savukārt pētījuma uzdevumi bija analizēt zinātnisko literatūru par pētāmo problēmu, veikt pētījumu par prievārdu mācīšanas metodēm 2. klases skolēniem ar valodas traucējumiem un analizēt iegūtos rezultātus. Darba autore izvirzīja pētījuma jautājumu - kā iespējams veidot pareizu priekšstatu par prievārdiem 2. klases skolēniem ar valodas traucējumiem? Pētījuma gaitā darba autore noskaidroja, ka skolēnu izpratni par prievārdu lietojumu var veicināt, izmantojot daudzveidīgas un skolēniem atbilstošas mācību metodes un paņēmienus. Pedagogam jābūt ļoti profesionālam, lai spētu katrā konkrētā gadījumā saskatīt un izmantot nepieciešamos mācību līdzekļus. The theme of Diploma Paper is,, Raising awareness about prepositions for second grade pupils with language disorders’’ The author chose it in order to explore how to better teach pupils with language disorders prepositions to their talks would be less mistakes. Supervisor of this work is doc., Dr. paed. R. Vīgante. As the objective of the study, the author put forward to clarify the opportunities of teaching prepositions for second grade pupils with language disorders. Tasks of the study was to analyze the scientific literature about research problem, conduct a study of teaching methods about preposition for second grade pupils with language disorders and to analyze the results. The author of the study raised the question-How it’s possible to make an accurate picture of the preposition for second grade pupils with language disorders. During the research, the author found that pupils understanding of the preposition can be promoted using varied and appropriate teaching methods and techniques for pupils.Teachers have to be very professional, to be able in each case to see and use the necessary teaching aids.