Show simple item record

dc.contributor.advisorŠūmane, Ilze
dc.contributor.authorBatarevska, Baiba
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2016-02-04T02:02:23Z
dc.date.available2016-02-04T02:02:23Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other51610
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31487
dc.description.abstractDiplomdarba ‘’Vecāku informētība un izpratne par terapiju iespējām bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem Latvijā’’ centrā ir aktuālā problēma par informācijas trūkumu, kas skar iespējas uzlabot bērna ar garīgās attīstības traucējumiem dzīves kvalitātes līmeni. Diplomdarbs sastāv no četrām nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek veikt ieskats garīgās attīstības traucējumu vēsturē un tās attīstību līdz pat mūsdienām, kā arī apskatīta garīgās attīstības traucējumu izpēte Latvijā. Šajā nodaļā tiek aprakstīta arī garīgās attīstības traucējumu terminoloģija un raksturojumi. Otrajā nodaļā darba autore aplūko četrus terapiju veidus, kas tika izvēlēti aprakstam pēc vecākiem sastādītās anketas. Par katru terapiju tiek sniegts neliels raksturojums un tās nepieciešamība dažādiem funkcionāliem traucējumiem. Trešā nodaļa tiek veltīta vecākiem. Tajā sniegts ieskats par sākotnējo emocionālo stāvokli, kas tiek aplūkots no dažādiem aspektiem. Tiek apskatīts arī brāļu un māsu attiecības, ja ģimenē ir bērns ar īpašām vajadzībām, kā arī darba autore veic ieskatu par vecāku atbalsta iespējām un veidiem, kā vecāki tiecas pēc palīdzības. Ceturtā nodaļa veltīta pētījuma aprakstam, kurā diplomdarba autore apkopo datus, kas iegūti anketējot vecākus. Pētījuma pamatā ir noskaidrot, cik daudz vecāki ir zinoši un informēti par terapiju iespējām Latvijā.
dc.description.abstractThe research paper „Parents’’ awareness and comprehension about therapy possibilities for the children with serious and average serious mental disorder development in Latvia” focuses on the urgent problem related to lack of information tackling the possibilities to improve mentally disabled child’s life quality level. The research paper consists of 4 chapters. The first chapter reflects the insight into the mental development disorder history and its evolution till nowadays as well as its research in Latvia. The terminology and characteristics of mental disorders are also provided in this chapter. In the second chapter the author views at four types of therapy chosen for the description according to the questionnaire for parents. Each type of therapy and its necessity for various functional disorders have been characterized. The third chapter deals with parents. The primary emotional situation has been reflected from different aspects. In case, a family has a child with mental disorders, the relationships among brothers and sisters are represented. The author also provides an insight into the possibilities of parents’ support as well as how parents strive for assisstance. The fourth chapter summarizes data obtained from parents’ questionnaires. It clarifies how many parents are aware and informed about therapy possibilities in Latvia.
dc.language.isoN/A
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectgarīgās attīstības traucējumi
dc.subjectinformācija
dc.subjectterapijas
dc.subjectvecāki
dc.titleVecāku informētība un izpratne par terapiju iespējām bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem Latvijā
dc.title.alternativeParents’ Awareness and Comprehension About Therapy Possibilities for the Children with Serious and Average Serious Mental Disorder Development in Latvia
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record