Individuāla pieeja bērnu ar vidējiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem valodas attīstībā
Author
Kauliņa, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Šī pētījuma mērķis bija izpētīt bērnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem valodas attīstības īpatnības un veikt apgūto prasmju analīzi, lai aktualizētu patreizējos sasniegumus lasītprasmes apguvē, kā arī veikt individuālas pieejas metožu efektivitātes noteikšanu . Pamatojoties uz individuālas pieejas metodēm, mācību stundās bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem, tika izmantotas humānistiskās un individuālās pieejas metodes. Ņemot vērā bērnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem specifiskās garīgās attīstības īpatnības, kvalitatīvā pētījuma metode ir vienkārša – klases audzinātāja (speciālā pedagoga) novērojumi laika posmā no 2015./2016. mācību gada septembra līdz 2016./2015. mācību gada novembrim, apgūto prasmju un valodas attīstības izvērtējuma grafiskā analīze, laika posmā no 2012./2013., 2013./2014., 2014./2015. mācību gadiem. Individuālo atbalsta metožu apraksts bērnu ar vidēji smagiem un smagiem attīstības traucējumiem valodas attīstībā. Apkopojot un veicot pētījuma datu analīzi, būtu jānovēro valodas attīstības vispārējās tendences un individuālas mācību pieejas nozīme valodas prasmju veicināšanā. Valodas attīstības process bija pozitīvs, atbilstošs katra skolēna spējām. Diplomdarbs sastāv no 57.lpp, ievada, anotācijas, satura rādītāja, trīs teorētiskajām nodaļām un empīriskā pētījuma nodaļas, kā arī no secinājumiem un izmantotās literatūras saraksta. Aim of this study was to investigate children with moderate and severe mental disorders in language development characteristics and skills acquired to carry out an analysis in order to update all current developments in teaching reading, as well as individual approaches to the methods of efficiency determination. Based on the individual approach methods, lessons for children with moderate and severe mental disabilities, were used in humanistic and individual access methods. Taking into account of children with moderate and severe mental disorders specific mental characteristics of qualitative research method is simple - class teacher (special educator) observations in the period 2015 / 2016th the school year September 2016 / 2015th Training November, acquired skills and language development assessment graphical analysis of the period 2012 / 2013th, 2013 / 2014th, 2014 / 2015th academic years. Description of the methods of individual support of children with moderate and severe disabilities in the development of language. Summarizing the study and carrying out data analysis should monitor language development overall trends and individual training approach in the promotion of language skills. Language development process was positive, in line with each pupil's abilities. Diploma consists of page 57., introduction, annotations, table of contents, the three departments of theoretical and empirical research department, as well as conclusions and bibliography.