• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

"Sāls mīklas veidojumu izstrāde 5-6 gadus vecu bērnu veidošanas rotaļnodarbībās"

Thumbnail
View/Open
299-51629-Celmina_Krista_kc13010.pdf (281.6Mb)
Author
Celmiņa, Krista
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Melnbārde, Helga Ingeborga
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma ir “Sālsmīklas veidojumu izstrāde 5 – 6 gadus vecu bērnu veidošanas rotaļnodarbībās”. Lai bērnos rosinātu un attīstītu domāšanu un pirkstu sīkās muskulatūras darbību, tiek piedāvāta pašizteikšanās darbība – veidošana, ar kuras palīdzību bērns minētās iemaņas pilnveido. Darba mērķis ir izpētīt iespējas, kā veidošanas rotaļnodarbības pozitīvi ietekmē bērna domāšanu un pirkstu sīkās muskulatūras attīstību. Darba teorētiskajā daļā tiek pētīta literatūra par bērna vispārējo attīstību 5 – 6 gadu vecumā, kā arī par veidošanas nozīmi un ietekmi uz bērna vispārējo attīstību. Darba praktiskajā daļā ir pieejama sālsmīklas veidošanas rotaļnodarbības gaita un pedagoģiskā novērojuma rezultātu analīze. Atslēgvārdi: veidošana, tēlotājdarbība, sālsmīkla, pirmsskolas izglītības iestāde, domāšanas attīstība, pirkstu sīkās muskulatūras attīstība.
 
Qualification work theme is “Salt dough formation development at 5 – 6 years old children modelling lessons”. In order to stimulate and mentally develop children thinking and fine finger muscles, we offer for children self – expression as – modelling, which helps those listed acquirements improve. Work target is to explore resources about how modelling lessons positively affect children thinking and fine finger muscle development. In work theoretical part are analysed literature about children general development for 5 – 6 years, as well about modelling sense and its positive impact to children general development. In practical part are information about salt dough modelling lessons output and analysis of results. Key word: modelling, fine arts, salt dough, preschool educational institution, thinking development, fine finger muscle development.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31493
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV