• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

"Dienas ritms - pozitīvu emociju veicinātājs pirmsskolā 2-3 gadus veciem bērniem"

Thumbnail
View/Open
299-51632-Denisova_Ilze_id13090.pdf (896.0Kb)
Author
Deņisova, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Aizporiete, Ineta
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma: Dienas ritms - pozitīvu emociju veicinātājs pirmsskolā 2 - 3 gadus veciem bērniem. Pētījuma mērķis: Izpētīt 2 - 3 gadus vecu bērna pozitīvu emociju veicināšanas iespējas dienas ritmā. Darba sastāv no 3 nodaļām un 11 apakšnodaļām. Darbā veikts pētījums par pozitīvo emociju veicināšanu dienas ritmā 2 – 3 gadus veciem bērniem. Analizēta literatūra par emociju nozīmi bērna attīstībā, atspoguļojot dažādas emocijas, par pētījuma metožu izvēli un raksturojumu, kā arī apkopoti pētījuma rezultāti. Atspoguļota informācija par skolotāja darba profesionalitāti un bērna emociju stāvokli dienas ritma izmaiņās. Darba apjoms 49 lapas un tajā ir 10 attēli, 39 analizēti literatūras avoti. Atslēgas vārdi – pedagoģija, emocijas, dienas ritms, pirmsskolas izglītība.
 
Qualification work theme:Day rhythm – positive emotions promoter prescool 2 – 3year old children. The study aims: Explore the 2 - 3 year - old child's positive emotions promotion of daily rhythm. Work consists of 3 sections and 11 subsections. The work of a study on the promotion of positive emotions in the rhythm of the day 2 - 3 year olds. The literature on the role of emotions in the child's development, reflecting different emotions on research methods selection and characterization, as well as summarizes the results of the study. Presented information on the work of the teacher professionalism and emotional state of the child's daily rhythmchanges. Work volume 49 pages and contains 10 images, 39 analyzed literature sources. Keywords - pedagogy, emotions, the daily rhythm of pre - school education.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31495
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV