"Latviešu tautas pasaku izmantošana sociālo prasmju attīstīšanai 2-3 gadus veciem bērniem"
Author
Millere, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Kursa darba nosaukums ir „Latviešu tautas pasaku izmantošana sociālo prasmju attīstīšanai 2- 3 gadus veciem bērniem. Darba autors : Sanita Millere, darba zinātniskā vadītāja : Dr. Paed. Ilze Šūmane. Darba apjoms ir 55 lappuses. Darbā ietverts: ievads, 3 nodaļas, nobeigums, literatūras avotu saraksts, 12 pielikumi. Darba mērķis – teorētiski izzināt un pētīt latviešu tautas pasaku izmantošanas iespējas sociālo prasmju attīstības sekmēšanai 2-3 gadus veciem bērniem. Pētījuma jautājums – Kā, izmantojot latviešu tautas pasakas, iespējams sekmēt sociālo prasmju attīstību bērniem 2-3 gadu vecumā? Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz R. Andersones, R. Kaņepējas, R.Purmales, G.Svences, I.Gēbeles, G.Siliņas-Jasjukēvičas, D.Lieģenieces, J.Studenta, K. Dēķena un citu autoru atziņām par agrīnās bērnības vecumu, sociālo prasmju jēdzienu un latviešu tautas pasaku nozīmi bērnu audzināšanā. Lai rastu atbildi uz pētījuma jautājumu darba gaitā tika veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība 2-3 vecu bērnu grupā un izveidota programma sociālo prasmju attīstīšanai, izmantojot latviešu tautas pasakas, kuru izmantojot, tika uzlabotas un attīstītas bērnu sociālās prasmes. Atslēgas vārdi: sociālās prasmes, latviešu tautas pasakas, vērojums. Course work is entitled "Latvian folk tale for social skills development 2- 3 year-olds”. The author: Sanita Millere, Scientific Head: Dr. Paed . Ilze Šumane. The volume of work is 55 pages. The work includes: introduction, 3 chapters, conclusion, list of literature sources, 12 appendices. The goal - in theory, to explore and study the Latvian folk tale usage possibilities of social skills development in 2-3 year olds. The research question - How using Latvian folk tales can help improve social skills in children 2-3 years of age? Theoretical part is based on R. Andersone , R. Kaņepēja , R.Purmale , G.Svence , I.Gēbele , G.Siliņas - Jasjukēviča , D.Lieģeniece , J.Students, K. Dekens and other authors knowledge about early childhood ages , social skills and the concept of Latvian folk tale role of child-rearing. To find an answer to the research question it was made in the course of teaching a pilot operation for 2-3 old children's group and created a program for the development of social skills through Latvian folk tales through which were improved and developed, children's social skills. Keywords: social skills, Latvian folk tales observation.