Praktiskā darba prasmes 5. un 6. klases ģeometrijas satura apguvē
Author
Ņikitina, Alesja
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kumerdanka, Aira
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Ņikitina A. (2016). Praktiskā darba prasmes 5. un 6. klases ģeometrijas satura apguvē. Maģistra darbs. Rīga: Latvijas Universitāte. – 59 lappuses , 19 attēli, 2 tabulas, 34 literatūras avoti. Darbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, secinājumiem un 26 pielikumiem. Latviešu valodā. Maģistra darba mērķis noskaidrot kā pilnveido 5. un 6.klases skolēnu praktiskā darba prasmes ģeometrijas satura apguvē. Maģistra darbā ir risināta problēma - kā skolēnu teorētiskās zināšanas ģeometrijā pielietot praktiski reālajā dzīvē un kādi uzdevumi būtu jāizvēlas matemātikas stundās, mācot ģeometrijas saturu, lai 5. un 6. klases skolēni apgūtu praktiskā darba prasmes. Pētnieciskajai metodoloģijai un dizainam izmantots darbības pētījums. Pētījuma laikā tika aprobēti autores atlasītie praktiskie uzdevumi un autores izveidotās darba lapas, uzdevumu veiksmīgākai realizēšanai. Datu vākšanai izmantota skolēnu novērošana, anketēšana un pašvērtējumi. Pētījuma laikā novēroti un anketēti 31 skolēns ( 5. un 6.klase), aptaujāti 26 praktizējoši matemātikas skolotāji. Nikitina A. (2016). The Improvement Of Students’ Practical Skills in the Acquisition of Geometry Content in Forms 5 and 6. Master’s paper. Riga: The University of Latvia. – 59 pages, 19 images, 2 figures, 34 literature sources. The paper consists of the introduction, 4 paragraphs, conclusions and 26 appendixes. The paper is in Latvian. The aim of the paper is to clarify how practical skills in the acquisition of geometry content in forms 5 and 6 are improved. The issue developed in master’s paper is how to apply students’ theoretical knowledge in geometry in real life and what tasks to choose for mathematics classes teaching geometry content in forms 5 and 6 for students to acquire practical skills. The method of research and style is an action research. The author selected and approbated practical tasks and worksheets for the successfull implementation of tasks during the research. The data collecting methods are stundets’ observation, interview and self-evaluation. 31 students in forms 5 and 6 were observed and interviewed during the research. 26 teachers of mathematics were interviewed.