• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Multisensorā pieeja veidojot bērnu rakstīt un lasītprasmes angļu valodas stundās

Thumbnail
View/Open
299-51773-Skvorcova_Olga_os06013.pdf (46.93Mb)
Author
Skvorcova, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stavicka, Anna
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Iemācīt pirmskolas vecuma bērniem lasītprasmi un rakstītprasmi ir svarīgs izaicinājums ikvienam skolotājam. Skolotāja izvēlētā pieejai, mācot bērnus, ir svarīga loma un tā var ietekmēt bērna panākumus lasīšanā un rakstīšanā nākotnē. Diplomdarba mērķis bija izpētīt multi-sensoro pieeju angļu valodas (kā svešvalodas) stundās, lai attīstītu bērna rakstītprasmi un lasītprasmi. Par pētījuma metodi tika izvēlēts gadījuma pētījums, kurš tika veikts 9 nedēļas Rīgas 234. Pirmsskolas izglītības iestādē. Diplomdarbā tika izmantotas sekojošas pētīšanas metodes: aptauja un novērošana. Diplomdarba autore novēroja 20 bērnus, kuri apmeklēja angļu valodas stundas, lai izpētītu viņu mācīšanās metodes un angļu valodas zināšanas, lai varētu izvēlēties vajadzīgo materiālu no multi-sensorās metodes. Bērni izrādīja interesi un entuziasmu par mācības procesu, kad multi-sensorā pieeja tika pielietota praktiski. Lielākā daļa (60%) bērnu uzlaboja savu sniegumu mācībās, izlasot līdz pat 18-20 vienkāršiem vārdiem. Pētījuma noslēgumā angļu valodas skolotājiem tika izsniegta aptauja, lai apstiprinātu iegūtos datus. Aptaujā piedalījās 30 respondenti. Balstoties uz iegūtajiem aptaujas rezultātiem, aptaujātie skolotāji uzskata, ka multi-sensorā pieeja ir efektīva bērnu mācīšanas metode angļu valodas stundās. Kā arī, skolotāju aptaujas dati apstiprināja, ka multi-sensorā pieeja rada bērnos interesi un motivāciju mācīties. Diplomdarba tika secināts, ka multi-sensorā pieeja ir efektīva un bērniem piemērota pieeja, kas palīdz attīstīt to lasītprasmi un rakstītprasmi un tā var tikt pielietota jebkura vecuma bērniem.
 
It is quite apparent that developing young learners (YL) literacy is an important issue in every teacher’s profession. The approach selected by the teacher plays a crucial role and might influence child’s further success in reading and writing. The aim of the Diploma Paper was to explore whether multi-sensory approach helped to facilitate the development of young learners’ literacy in English as a foreign language (EFL) lessons. The chosen method of research was a case study, carried out during 9 weeks in Pre-School Educational Establishment No. 234. To conduct the research, the following data collection methods were used: questionnaire and observation. The author of the Diploma Paper observed 20 children who attended English lessons to explore the learning strategies and the level of English language proficiency, in order to select the appropriate materials. Then, multi-sensory activities were implemented into practice. Based on the data, it was concluded that children displayed interest and enthusiasm during the learning process. Moreover, the majority of pupils (60%) displayed progress in literacy: they could read up to 18-20 simple words. Finally, the questionnaire for the EFL teachers was carried out in order to validate the collected data. The total number of the respondents was 30. According to the results, the majority of teachers considered multi-sensory approach to be an effective way for teaching YL. Furthermore, the respondents agreed that multi-sensory approach helps to increase children’s interest and motivation to learn. The main conclusions of the present research are as follows: multi-sensory approach is an effective, child-oriented technique to develop YL’s literacy, which can be adjusted to pupils of any levels.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31516
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV