Show simple item record

dc.contributor.advisorSkara-Mincāne, Rita
dc.contributor.authorMiķelsone, Ilze
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2016-02-04T02:02:38Z
dc.date.available2016-02-04T02:02:38Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other51797
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31524
dc.description.abstractVisā pasaulē angļu valodu kā otru valodu vai svešvalodu izmanto ¾ angliski runājošo. Tas norāda, ka šī valoda cilvēku savstarpējā saziņā ir starptautiski nozīmīga. Gandrīz 98% skolēnu Latvijā kā pirmo svešvalodu izvēlas apgūt angļu valodu. Viens no secinājumiem (Gadagramata 2014 2015) pēc 9. klases angļu valodas eksāmena 2014./2015.mācību gadā ir tāds, ka ir jāveicina skolēna angļu valodas vārdu krājuma paplašināšanās. Vārdu krājums jeb leksika ir visu valodas prasmju – runāšanas, klausīšanās, lasīšanas un rakstīšanas pamatā. Šobrīd Vidzemes lauku pamatskolā, kurā tiek strādāts, pirmās svešvalodas mācību procesā izmanto ārzemju izdevniecībā izdoto mācību līdzekļu komplektu pamatskolai, kas piedāvā angļu valodas pamatprasmju apguvi caur komiksiem (cartoon story). Tāpēc tika izvirzīts darba mērķis - izpētīt komiksu izmantošanas iespējas, vārdu krājuma apguvei, angļu valodas stundās 5. klasē. Lai to sasniegtu, tika izvēlēta pētījuma metode - atsevišķa gadījuma pētījums, kas tika veikts 5. klases skolēnu grupā vienā no lauku pamatskolām Vidzemē. Darba teorētiskās daļas pirmajā nodaļā apskatīta angļu valodas mācību parauga programma atbilstoši valsts standarta mācību priekšmeta prasībām vārdu krājuma apguvē 5. klasei, uzsverot tā attīstību, lai sasniegtu standartā noteikto valodas apguves līmeni, beidzot 6. klasi. Tajā tiek aplūkoti svarīgākie jautājumi darbā ar vārdu krājumu, noskaidrots vārdu krājuma jēdziens, akcentētas dažādu autoru atziņas, kā arī noskaidrota vārdu krājuma vingrinājumu secība pēc zinātnieku priekšlikumiem, kas dod labākus rezultātus vārdu krājuma apguvē. Tāpat tiek aprakstītas un izvērtētas metodes vārdu krājuma apguvē. Otrajā nodaļā noskaidrota komiksa definīcija, apkopoti materiāli par komiksa izmantošanas iespējām angļu valodas stundās, īpašu uzmanību pievēršot tam, kā komiksa izmantošana sekmē skolēna vārdu krājuma apguvi. Darba praktiskajā daļā – ceturtajā nodaļā raksturota klase, kura piedalījās gadījuma pētījumā, veikts skolēnu anketu apkopojums un interpretējums. Nodaļas turpinājumā aprakstītas gadījuma pētījumā piedāvātās aktivitātes vārdu krājuma apguvei, analizēti gadījuma pētījuma darbu rezultāti 5. klasē. Galvenais secinājums: vārdu krājuma apguvē svarīgāk ir metodiski pareizi izplānot un novadīt angļu valodas stundu no tāda mācību līdzekļa, kas ir metodoloģiski izstrādāts un zinātniski pamatots. Tātad, ja skolotājam ir vēlme angļu valodas mācību procesā izmantot oriģinālliteratūras žanra avotu, lai to izmantotu skolēnu leksikas pilnveidei, ir jāturpina studēt metodisko un pedagoģisko literatūru. Atslēgas vārdi: komikss, vārdu apguve
dc.description.abstractAlmost 98 % of Latvian students have chosen English as the first foreign language. One of the main conclusions (Gadagramata 2014 2015) after learning the results of 9th grade English exam (year of 2014/2015) is that more effort has to be invested in broadening and enriching the students’ vocabulary. Vocabulary or lexicology serves as the basis of all the language skills – speaking, listening, reading and writing. A set of study materials that were published abroad are used to teach the first foreign language at Vidzemes country primary school. This set of materials includes opportunities for students to acquire the basic foreign language skills through cartoon stories. That is why the goal of the study was proposed: to research particular opportunities to learn 5th grade English vocabulary through cartoon stories. To reach this goal case study was chosen as the methodology to be carried out with a group of 5th graders in one of the Primary schools in Vidzeme. The following means of collecting data were used: questionnaires, notes of lesson observations, tests on acquired vocabulary, the analysis of students’ creative work. The theoretical part of the research includes an analysis of the program of English language acquisition according to the required standards of learning English language vocabulary for grade 5. This part clarifies the meaning of the concept of vocabulary, describes the insights of several authors on this theme as well as clarifies the sequence of vocabulary acquisition according to the suggestions of several researchers to provide better results in language acquisition, teaching and learning. The second part defines cartoons, compiles materials about the opportunities to use cartoons in learning English in class. Special attention is paid to the ways cartoons can facilitate acquisition of vocabulary in students. The practical part of the research characterizes the class – the 5th grade - that was involved in this case study. It also provides the summary and synthesis of students’ questionnaires. This part includes the description of the activities carried out in this case study as well as analyzes the results of the case study. The main conclusion of this research is: in order to acquire vocabulary it is vital to carry out methodologically correct planning and to structure an English language class using teaching and learning materials that are methodologically and scientifically grounded. Thus, if the teacher is interested and willing to use an original text to teach English to enrich and broaden students’ vocabulary, it is essential to continue to examine and explore in the methodological and pedagogical literature. Key words: comics strips, vocabulary
dc.language.isoN/A
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectkomikss
dc.subjectvārdu apguve
dc.subject5.klase
dc.subjectvārdu krājums
dc.titleKomiksi angļu valodas vārdu krājuma apguvei 5. klasē
dc.title.alternativeComic Strips to Teach English Vocabulary in Form 5
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record