Kombinēto tekstildarbu apguve mājturībā un tehnoloģijās 7. klasē
Autor
Vībāne, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šelvaha, Lolita
Datum
2016Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore mājturībā un tehnoloģijās tēmas „Kombinētie tekstildarbi” apgūšanai 7.klasē piedāvā darināt tekstila lelli. Lai skolēni veiksmīgi varētu apgūt „Kombinēto tekstildarbu” pamatprasmes, autore apkopo dažādu teorētisko literatūru, pēta pusaudžu vecumposma īpatnības, analizē Izglītības standartu, veic pedagoģiskā izmēģinājuma darbību skolā, apkopo skolēnu darbu rezultātus, veic analīzi un izdara secinājumus. Autore vairākus gadus ir nodarbojusies ar tekstila leļļu izgatavošanu un uzskata, ka motivējošs, vecumposmam atbilstošs un interesants uzdevums 7. klases skolēnam veiksmīgāk un ātrāk ļauj apgūt nepieciešamās tekstildarbu pamatprasmes. Lelles izgatavošanu pusaudzis uztver kā daļu no sevis, asociē to ar savu dzīvi, saviem iekšējiem pārdzīvojumiem, tādēļ vēlas tajā ieguldīt lielāku darbu, izdomā lellei vārdu, stāstu un uztver to kā draugu. The author of the Paper in domestic science and technologies offers to make a textile doll for acquisition of the theme ”Combined Textile Works” in the 7th grade. The author summarizes different sources of theoretical literature, studies peculiarities of teenagers, analyses the standard of education, performs pedagogical tests at school, summarizes the results of pupils works, performs analysis and draws conclusions, so that pupils could acquire the basic skills of ”Combined Textile Works” successfully. The author has practised making of textile dolls for several years and holds a view that a motivating, age-appropriate and interesting task allows 7th grade pupils to learn the necessary basic skills for textile works more successfully and faster. A teenager perceives making of a doll as a part of himself or herself, associating it with own life, own inner experiences, therefore, he or she wants to put more effort, give a name and story to the doll and perceives the doll as a friend.