Skolēnu tēlainās domāšanas rosināšana vizuālajā mākslā 8. klasē
Автор
Kāle-Pūkaine, Kintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kincāns, Vladimirs
Дата
2016Metadata
Показать полную информациюАннотации
Pēc autores domām pamatskolas skolēniem ir vāji attīstīta tēlainā domāšana un tā ir zināmā mērā problēma, ka nemitīgi tiek attīstīts bērna intelekts, atstājot novārtā tēlainās domāšanas attīstību. Diplomdarba mērķis – izpētīt pamatskolas skolēnu tēlainās domāšanas attīstības iespējas, lai sekmētu radošās darbības rezultātus un veicinātu personības izaugsmi. Diplomdarbs „Tēlainā domāšana pamatskolā” sastāv no ievada, četrām nodaļām, secinājumiem, izmantotās literatūras saraksta un 7 pielikumiem. Pirmā nodaļā tiek apskatīts iztēles procesa vispārīgs raksturojums, otrā nodaļā raksturota bērna personības veidošanās pamatskolas vecumā, trešajā nodaļā raksturotas un analizētas Īslīces vidusskolas 8. klases skolēnu vizuālās mākslas stundas, skolēnu darbu rezultāti. Ceturtā nodaļā veikts pedagoģiskā procesa izvērtējums bērna tēlainās domāšanas attīstībai pamatskolā. Diplomdarbs sastāv no 49 lappusēm. Diplomdarba izstrādes laikā autore ieguva atziņas un secinājumus par pamatskolas skolēnu vizuālās mākslas apmācības iespējām tēlainās domāšanas attīstībai. Tā kā iztēle ļauj bērnam darboties radoši, bet radošums, savukārt, ir prāta un gara spēja, tad vizuālās mākslas stundās novērotais pierāda to, ka ar domāšanas palīdzību iztēlojoties uzdoto uzdevumu (piemēram, uzzīmēt ilustrāciju izlasītam stāstam), pamatskolas skolēns attīsta savu tēlaino domāšanu, intelektu, atmiņu, tiek veicināta viņa personības izaugsme, kā arī nostiprinātas dažādas vizuālās mākslas dotības. Autore secina, ka pedagoģiskā procesa svarīgākais uzdevums ir to visu uzturēt un attīstīt atbilstoši skolēnu vecuma īpatnībām. Autore izstrādāja trīs uzdevumus 8. klases skolēnu tēlainās domāšanas attīstībai: „Spēles ar auklu”, „Mans stāsts” un „Krāsu spēle”. The author thinks that elementary students have poorly developed imaginative thinking and to some extent it is a problem that is constantly being developed in a child's intelligence, neglecting imaginative thinking. The aim of the diploma work - primary school pupils to explore imaginative thinking development opportunities to promote the results of creative activity and promote personal growth. Diploma work "Imaginative thinking in elementary school" consists of an introduction, four chapters, conclusions, bibliography and 7 appendices. The first chapter is viewed General characteristics of the imagination process, the second chapter describes the child's personality formation of primary school age, the third chapter describes and analyzes the Īslīces High School Class 8 pupils art class, pupils work results. The fourth chapter makes pedagogical process evaluation of the child imaginative thinking in the development of primary school. Diploma consists of 49 pages. Diploma work during the development of the author won the insights and conclusions of the primary school pupils of visual art training opportunities imaginative thinking. Since imagination allows the child to run creative, but creativity, in turn, is a mind and spirit, the ability, the visual arts lessons observed demonstrated that the thinking of the help imagining the tasks assigned (for example, draw illustrations read the story), elementary school pupils develop their imaginative thinking, intelligence, memory, contributes to his personal growth, as well as attaching a variety of visual art talents. The author concludes that the educational process is the most important task of all to maintain and develop in accordance with the pupils' age characteristics. The author developed the three tasks of Class 8 pupils development of imaginative thinking: "Games with string", "My Story" and "Color match".